Sunday, December 9, 2012

Kisah AKU n SAF 2012

Assalamualaikum semua, maaf lagi sebab terlambat and tak update entry ikut schedule. Cam biasa, jawapan cliche bagi seorang blogger yang kena membahagikan tanggungjawab kepada tiga - untuk agama, keluarga, fakulti. But, ada sebab kenapa kali ni aku rasa kena jugak update. It's because this time aku terlibat didalam Sukan Antara Fakulti UiTM 2012. Ini edisi pertama SAF yang aku join. Rasa bangga pulak bila menyarung jersi FSPPP..huu
 
7 Disember 2012, malam pembukaan SAF 2012. Macam yang aku jangka stadium cuma penuh kat bahagian depan je, yang tempat aku duduk ni langsung kosong. Apa daa, takde semangat kesukanan betul budak-budak ni, tau lepak dok rumah je..
Aku tak join perbarisan pun, sebab petang tu aku ada training sampai pukul 7. Plus, malam tu aku dengan Joe ada tugasan special iaitu beli kek hari jadi untuk Sha

Mengikut rancangan, habis je upacara penyampaian hadiah pemenang perbarisan (dimenangi oleh Fakulti Perakaunan, diikuti dengan Masscomm ditempat kedua dan juga Medic), Amirul mengumpan kesemua peserta perbarisan ke arah kami yang menunggu di belakang stadium. And then, Happy Birthday Sha!!
Keesokan paginya, bermulalah saingan diantara fakulti-fakulti dalam merebut pingat walaupun ada sukan yang terlebih dahulu dipertandingkan. Sebagai seorang SMF, adalah menjadi tanggungjawab aku untuk menjadi manager untuk sebuah sukan. Dan aku mendapat boling padang sebagai tugasan
Pukul 8 pagi lagi aku dah ke gelanggang boling padang untuk menghantar makanan, dan juga memastikan schedule mereka berjalan lancar. Walaupun game aku petang tapi aku datang jugak untuk support diorang yang game pagi tu.

Untuk hari Sabtu - team perempuan kalah tipis 9-7 dengan MEDIC, manakala lelaki mengalami nasib yang sama dengan kekalahan menentang penyandang naib jura SAF 2011, FKPM : 6-10. Sesi petang pula kem FSPPP diceriakan dengan kemenangan 17-7 menentang FPM.
Lupa nak bagitau, aku bukan sekadar manager diorang tapi merangkap player yang jadi bidan terjun. Ni semua sebab waktu minggu terakhir sebelum kejohanan, ada yang tarik diri. So, aku gunakan masa dua hari tu untuk training, ada sekali tu sorang-sorang je..huu, noob gila.
Malam, game aku - hujan lebat di Shah Alam memaksa umpire menunda perlawanan. Aku tak baling lagi, wuu..Bertakung habis gelanggang tu.

Pagi Ahad pulak, team wanita FSR membelasah FSPPP, 21-7. Err, tak sepatutnya diorang main sebab most of them player UiTM. Pukul 10 pagi, team lelaki menentang FKK, kecundang 16-7. Baru nak rehat, tak sampai seminit kena masuk gelanggang balik untuk game terakhir.

Game terakhir menentang EDU ni macam pelengkap match grouping. Kitorang kalah dua, diorang pun kalah dua. So, both of us decide untuk play for fun. Memang havoc lah main kali ni, diorang friendly. gelak je, sampai budak FKPM dengan FKK kat rink sebelah pun pelik..huu

Tadi kitorang buat sikit tactical, kali ni letak aku jadi lead. Afzan Second, Azley Third and Eusoff as Skipper. Kali ni nampak lagi tersusun compare dengan dua game yang lepas. Waktu ni aku tengah ready nak deliver bowl

Pertengahan ends kedua-dua kami saling berkejaran dalam mengutip mata. Still play on the socialize mode. Sekejap kitorang leading, sekajap pastu diorang pulak. Sampai diorang tanya nak habiskan game ni dengan draw ke apa? huu
At the end of the game, nasib menyebelahi diorang - ada 4 bowl yang hampir dengan jack diputuskan menjadi milik diorang. Game berkesudahan 10-7. Sedih tu mestilah ada, bayangkan dah lead 7-6 then kena deny last-last minute oleh skipper diorang. Takpelah, aku jadikan SAF ni sebagai pengalaman pertama aku dalam boling padang.
Gambar ni aku suka, Joe yang amik kan..asalnya aku beliau lalu je..erm, yang aku maksudkan ialah wanita berjersi Malaysia tu - namanya Haslah Hassan, coach boling padang UiTM sekarang, pemenang gangsa Komanwel KL 1998. Semenjak aku jadi manager SAF, secara tak langusng telah merapatkan aku dengan lagenda Malaysia dalam arena boling padang ni. Secara indirect jugak telah menyuburkan minat yang serius untuk aku dalam sukan dan aku berharap dapat menjadikan sukan ni sebagai platform untuk menyumbangkan sesuatu untuk UiTM.
Team boling padang FSPPP. Walaupun tak dapat masuk ke pusingan kedua tapi aku tetap puas hati jugak. Plus, ni adalah penyertaan pertama FSPPP dalam boling padang untuk SAF. Before this, takde team boling padang yang dihantar untuk bertanding. Overall, aku still rasa ok sebab kami pun training 2 hari sebelum kejohanan and 90% of us tak pernah main pun sports ni. Yang kedua pulak, of course aku telah menemui minat baru menggantikan badminton. Lepas ni memang aku pakai kasut sukan je lah pergi kelas..habis kelas boleh terus main sorang-sorang..huu

By the way, congratulation untuk kontinjen FSPPP. Setakat ni kita berjaya mengumpul 1 emas, 3 perak dan 1 gangsa. Keep it up. Majulah sukan untuk FSPPP!!! The Power of Policy!!

No comments:

Post a Comment