Saturday, October 22, 2011

Kisah AKU n Transformasi Berjaya??

Hari tu tengah sedap-sedap berfacebook tiba-tiba dikejutkan dengan satu status update di secret group of Abang Nezam Crew..

Huh..apesal pulak minah ni, erm..aku pun expect status ni tak akan menarik perhatian member-member lain, but lain pulak jadinya..

ooh, sebab ni ke..okayh inilah transformasi dia - untuk pengetahuan korang kebanyakan baju kemeja t-shirt aku waktu asasi dulu aku tak bawak and sudah direplace dengan kemeja..Sebabnya, aku dah terbiasa pakai baju kemeja waktu kerja kat Onyx selam 4 bulan, etika kerja yang dah dipupuk tu seakan dah sebati dengan diri aku, inilah yang membuatkan aku tak rasa segan pun pakai baju kemeja hampir setiap hari..plus, nanti lepas grad and kerja pun kena pakai formal and terapkan imej professionalisme jugak..kan?? (style zaza..ha3x)

ok, ingatkan kali ni dah habis sebab aku pun dah tau apa reason si ida tu buat status kontroversi tu..but..

ok..ni betul compliment ke apa?

terharu..sob3x - err, makan kat DC tu umpama makan pas office hour gitu. sebab aku anggap waktu kuliah and kelas tu office hour aku..

dah habis ke, ada sape 2 nak bagi komen lagi..

saya!!


err guys, sudah-sudah la tu..tak ada maknanya kalau menang gaya tapi pointer hampas..kan?? (style zaza lagi..ahaa)

pengkritik terakhir..fuuhhh, habis pun - sebab muka aku dah blushing gila kot lepas meneliti semua komen-komen diorang ni..

okayh, apa maksudnya tu - aku rasalah kan transformasi aku setakat ni berjalan dengan baik, aku cuba jugak tarik Joe dengan Yasin but diorang refuse..erm, takpelah nant korang dah kerja nanti kau taulah macam mana kekoknya berpakaian formal setiap hari except jumaat..

Mesti korang nak tengok comparison aku dulu and sekarang..

zaman asasi - aku ingat lagi bila aku pergi kerja pakai outfit ni waktu hari jumaat - on of my boss, En. Zainal tanya : "Kau nak pergi tengok konsert ke??" . Pergh, pedih gila dengar tau..

zaman ijazah..ni je la gambar yang aku ada, sebab classmate aku kali ni tak macam dulu - waktu asasi dulu hampir kami semua suka snap pictures satu sama lain so lepastu kitorang sharing but kali ni nak harapkan aku yang jadi photographer tak bertauliah pastu tau pulak nak condemn, tak cantik lah, senget lah..kalau korang bayar aku takpela jugak..kan?? (zaza lagi..ha3x)

In conclusion, tak tau lah komen tu datang dari hati atau pun sekadar pemanis kata but whatever it is, aku akan teruskan jugak transformasi aku ni..kbai

No comments:

Post a Comment