Thursday, April 14, 2011

Kisah AKU n Rome Total War : Napoleonic 2 Total War

okayh..no need to explain lagi kenapa aku pilih topik diatas ni, seperti biasa, aku nak review satu lagi mod terbaik yang aku jumpa kat strategy informer..iaitu napoleonic 2 total war mod..mod ini dibangunkan oleh the lordz modding group..mereka ni actually sangat hebat sebagai moderator and aku berharap dapat develop mod aku sendiri juga..satu hari nanti laah..

main menu, background image ialah picture of napoleon bonaparte crossing the alps..one of the famous painting in the world..

loading screen..okayh actually mod ini didevelop sebelum keluarnya napoleon total war, bertujuan memberi sedikit gambaran tentang bagaimana rupa napoleon total war dan juga memenuhi kehendak mereka-mereka yang dah tak sabar nak jadi napoleon tuwh..

seperti biasa, kita ada custom battle untuk korang tunjuk samseng kat computer tu..

dan juga historical battle bagi siapa yang nak recreate napoleon's greatest battle..yang tak bestnya, takde campaign mode..sob3x

dalam custom battle, kita bebas memilih faction yang kita nak pakai..

no spearmen, no archer, no gladiator, no swordsmen..yang ada cuma tentera infantri yang lengkap bersenapang..err, dengan uniform yang lengkap dengan seluar..kalau rome or medieval, yang bogel pun ada kan..ha3x

sebagai penghormatan kepada napoleon bonaparte, aku dengan bangganya mengetuai french grand army di dalam battle pertama aku..

opponent??..the ottoman empire, korang jangan fikir lain pulak, aku try nak recreate battle of pyramid ni..

range of fire tak macam edisi-edisi terdahulu yang menggunakan anak panah(akan jadi jauh), so, senapang lantak, jarak efektif untuk menembak ialah 500 meter.

dalam game ni ada juga historical unit macam french red lancer, memang sangat berbahaya even dalam mod ini pun..

tak lengkap rasanya kalau tak try the great british empire kan..so,jom la se-round dua, tapi this time kita lawan france pulak..well, during napoleonic time, british and ottoman kamceng la jugak..

another historical unit..the british congreve rocket..ooops,terlupa pulak nak bagi tau, dalam mod ni, nama-nama commander semuanya yang pernah wujud, means, ia bukannya rekaan semata-mata, contohnya duke of wellington, marshal blucher, marshal ney dan ramai lagi..

british 33rd foot..cuba search info pasal this regiment, legendary unit ni..

final charge..

lagi satu feature yang ada dalam mod ini ialah ability for the user to create our own map..yeah, kita boleh create battlefield sendiri tanpa perlu nak download map pack..memang ada, tapi buat sendiri berdasarkan cita rasa tersendiri lagi best kan??

in final analysis, mod ni memang hebat pada zaman dia..zaman??, ye la, sekarang kan dah ada napoleon total war and aku pun dah main game tu, best walaupun agak heavy..for your information, the lordz modding group juga telah developed napoleonic 3 total war untuk napoleon total war vannila..siapa yang tak boleh main napoleon total war, jangan sedih, try download mod ni, tapi make sure ada clean version of rome total war v1.5..kalau tak, tak jadi..nak link??

http://www.strategyinformer.com/pc/rometotalwar/mod/22822.html

......................the end...........................

No comments:

Post a Comment