Monday, May 4, 2015

Kisah AKU n Brotherhood Sungai Buaya n Pangkor - Day 2

Assalamualaikum,

Hari kedua kitorang kat Pangkor ni dipenuhi dengan aktiviti laut dan melawat tempat-tempat menarik kat Pangkor ni.
Had our free breakfast kat resort dulu. Simple je breakfast kat sini but it's okay, sedap jugak sambal tu..:-)
Lepas makan, amik motor sewa satu lagi kat Jeti and kami terus menuju ke Teluk Nipah for aktiviti laut.
Dulu snorkeling kat sini, habis bercalar balar kaki tangan aku. For this time, nasib baik selamat..huhu
Welfie dulu before naik bot laju ke snorkeling spot.
Are you ready guys!
Dolah muka resah je kat belakang tu, dia ni mabuk laut sikit..haha
Dalam pukul 2 petang, kami menamatkan aktiviti snorkeling dan island hopping kat Pangkor ni. Laut agak bergelora hari tu, so tak banyak sangat underwater view yang kami dapat tengok. Ikan pun tak banyak lepak kat coral-coral tu..:-(
Menuju ke Uptown Beach Resort.
Petang tu kami merayau satu pulau ni, ada jugak singgah kat some of tourist attraction kat sini contohnya Dutch Fort, yang terletak di Teluk Gedung.
Tak payah tourist guide, biar aku je yang story pasal tempat ni kat korang..haha
Sebelum pulang ke resort, kami singgah ke satu lagi tempat wajib yang perlu dilawati iaitu Kilang Satay Ikan Hai Seng Hin. Time ni borong jugak lah hasil-hasil laut yang ada dijual with reasonable price.
Singgah Teluk Nipah jap nak tengok sunset.
Cantik kan sunset kat Pangkor ni..:-)
3 orang kongsi satu katil, haha..korang ada?
Dalam pukul 10 malam, kami ke Teluk Nipah since motor pun dah ada dua
Our dinner yang berharga RM 60, with no GST applied..huhu
Memang sedap betul dapat makan seafood yang fresh macam ni, plus bayu laut dan bunyi ombak yang jadi menambahkan mood pulau, lain benor rasanya dengan makan kat restoran seafood kat bandar ni..:-)

Lepas je makan dalam pukul 11.30, kami sambung berjalan-jalan dalam pulau ni, singgah minum kopi panas kat Dataran Pangkor sampai pukul 1 before pulang ke resort. So guys, that's conclude the second entry and stay on the line untuk entri terakhir for my Pangkor's travel journal ya!

P/S: Hari kedua ni badan dah rasa tak sedap, macam nak demam..huk