Monday, May 4, 2015

Kisah AKU, Brotherhood Sungai Buaya n Pangkor - Day 1

Assalamualaikum,

Macam mana cuti kali ni kawan-kawan? Untuk cuti kali ni, aku meluangkan masa bersama dengan dua orang my trusted friend sejak zaman sekolah lagi, Afiq and Dolah for a short vacation di Pulau Pangkor, Perak selama 3 hari 2 malam. So, it gonna a be three separated entries, based on each day. Ok lah, kalau ada masa moh le selak-selak sikit travel jurnal aku kali ni,
Kami gerak dari Rawang dalam pukul 11 malam Khamis dan sampai ke Lumut kira-kira pukul 2 pagi.
Masing-masing muka ngantuk je, sampai Lumut terus cari Mamak and lepak sampai Subuh. Mana taknya, aku sampai rumah from ofis pun pukul 9 malam.:-p
And we meet again ya Terminal Lumut. Dah berkali-kali aku ke Pangkor ni sebenarnya, cuma kali ni first time pergi dengan Brotherhood Sungai Buaya..:-)
Pukul 8 AM - We had our breakfast first before meninggalkan Lumut untuk ke Pulau Pangkor.
Bergambar dulu sebelum naik feri.
Welfie didalam feri, apa kebendanya muka si Dolah tu?
Bergambar lagi diatas deck feri. Time ni masing-masing dah ingat katil kat chalet je, ngantuk gila beb!
10 AM - Ketibaan di Jeti Pangkor.
Unlike seperti travel sebelumnya dengan family and kawan-kawan Asasi, untuk kali ni aku cadangkan untuk sewa motor, senang nak mobilize kat pulau ni which is memang terbukti mudah, cuma jalan kat sini agak dangerous sikit.
Kami menginap di Uptown Beach Resort di Pantai Pasir Bogak, ni pun nasib-nasib je dapat since kitorang memang redah je ke pulau ni without any plan, dengan tak buat apa-apa booking pun..haha
Bilik nya memang tinggi ke atas sikit, but dapat nampak pemandangan cantik jugak menghadap laut dan Pulau Pangkor Laut kat depan tu..:-)
As being expected, memang kitorang terbungkang tidur dari pukul 12 sampai lah pukul 5 petang..:-)
5.30 - Dolah kata dia nak scout pulau ni dulu, while aku and Afiq cari port baik kat pantai depan resort ni.
Kat Pasir Bogak ni tak semeriah macam kat Teluk Nipah, but still ada some handful operator yang handle aktiviti laut. Kedai makan and souvenir shop pun tak sebanyak kat Teluk Nipah, the best thing kat sini ialah distance yang dekat dengan Pekan Pangkor. Tu je.:-)
7 PM - Kami naik ke bilik, Dolah pun dah habis scout satu pulau katanya and dah aim some tempat yang menarik untuk kitorang pergi esok.
Malam tu dalam pukul 9 kami ke nearest seafood restaurant kat Pasir Bogak n, sebab time ni kami sewa satu motor je, so kena ulang-alik. Esoknya baru aku sewa satu lagi untuk mudahkan perjalanan kami sepanjang 3 hari ni..:-)
Tunggu 2 jam beb, dari pukul 9.30 sampai 11.30 malam semata-mata nak isi perut kitorang yang tak makan dari pukul 8 pagi..:-p

So, itulah diari hari pertama untuk percutian aku bersama kawan-kawan baik aku kat Sungai Buaya ni, 2 more entries akan menyusul. Stay tune!

P/S: Rugi tak bawak controller hari tu.