Monday, May 4, 2015

Kisah AKU, Brotherhood Sungai Buaya n Pangkor - Day 3

Assalamualaikum,
This is the last entry untuk travel's diary aku dan Brotherhood Sungai Buaya di Pulau Pangkor.
Hari ni kitorang decide untuk breakfast kat pekan walaupun ada free breakfast voucher untuk last day kami kat sini. Sekali sekala nak jugak rasa makanan orang-orang kat sini..:-)
Lepas breakfast, kami mandi laut Pangkor for the last time before pulang ke tanah besar.
Dalam pukul 11.30, kami meninggalkan bilik yang jadi tempat kami menginap selama 3 hari disini.
Apa saja lah diorang ni dok bersembang lagi?
Heading to Jeti Pangkor.
Singgah membeli souvenir untuk family, kawan office dan yang tersayang. Orang kata kalau nak beli souvenir or hasil laut, beli kat Pangkor. Sebab kalau beli kat Lumut, kat sana mark up tinggi.
Lama betul tak pakai dress yang cool macam ni, asyik pakai kemeja ofis je..haha
Welfie lagi dalam feri, tak habis-habis dengan monopod aku ni..huu
Dalam pukul 12, kami selamat mendarat di Jeti Lumut.
Bye Lumut+Pangkor, we shall meet again in the future ya! Maybe nanti dengan my own family pulak..:-)
Dalam pukul 4, kami berehat kat Teluk Intan sekejap before meneruskan perjalanan ke Sungai Buaya. Pastu, singgah makan malam kat Tanjung Malim.
Dalam pukul 7 petang, kami selamat tiba di our beloved hometown, Bandar Sungai Buaya and thus, concluded our 3 days journey. Mission accomplished!

Seronok sangat dapat spend masa bercuti dengan kawan-kawan yang aku kenal sejak sekolah rendah ni, lain sangat bila keluar dengan family or kawan universiti. Lagi best bila mengingatkan this is our first experience bercuti sempena Hari Pekerja as a part of 14 million Malaysia's workforces. Dulu cuti as a students yang diberi cuti ihsan, but now as pekerja. So, rasa dihargai sangat..lol

Overall, memang best walaupun bertiga je. But okay apa, pergi bertiga pun masing-masing ada strong bond compare dengan pergi ramai-ramai tapi tah siapa-siapa je korang kutip pergi sekali..haha. Awkward jadinya.

P/S: Alahai esok start kerja balik, malas pulak rasanya..huu