Wednesday, November 6, 2013

Kisah AKU n Nasi Goreng Hack n Slash!!

Assalamualaikum dan haloo semua!! cuti memang cukup je sebenarnya nak balik Rawang but atas desakan kerja yang menimbun, aku dan housemate memilih untuk stay kat Shah Alam ni, and reorganize kerja-kerja yang tertangguh tu. Ok lah, kisah pulak aku nak buat entri pasal study lagi - this time, nak cerita pasal resepi dapur orang bujang and resepi ni aku namakan Hack N Slash Fried Rice..:-)
Macam biasa, bahan-bahan semua sama je macam nak buat nasi goreng. Tapi, ni versi bajet student lelaki lah...haha, since bukak-bukak fridge pun ada sausages, telur and pepper je. Sayur, bawang semua takde..sobs. Bukan apa, kalau beli pun biar busuk macam tu je sebab takde masa nak masak.
Since nama pun Hack N Slash, stail potong sausages pun bajet macam main Fruit Ninja, tu yang jadi ketul-ketul macam tu..lol. So, lepas potong - goreng je lah sampai nampak dah masak.
Telur merupakan satu bahan penting dalam resepi ini - seiring dengan nama resepi ni yang aku dah malas nak mentioned berkali-kali. Telur yang digoreng, dicincang dan dipotong jugak menjadi ketulan-ketulan kecil tapi tebal..
First time, nasi yang dimasak agak menjadi..haha. Nasib baik ada Afiq, dia memang pakar sikit bab nak masak nasi ni..:-p
Tumiskan ketulan sausages and telur bersama perencah nasi goreng. Kalau ada bawang mesti lagi best. But, untuk menambah perasa - aku tabur sikit pepper time tengah tumis tu..See, budak-budak laki ni bila masak tau je apa nak tambah-tambah..haha
Tadaa!! Tak lama pun, ada lah dalam 10 minit buat semua ni. At least berkhasiat sikit daripada makan maggi..:-)
Siap untuk dihidang dan dimakan bersama housemate. Senang kan?

No comments:

Post a Comment