Monday, June 17, 2013

Kisah AKU n Bakal Berakhir?

Assalamualaikum semua, tengok tajuk lain macam je kan..haa, ok lah. Takde benda pun, nak bagi saspen korang je. :-p So, apa benda je yang nak habisnya En. Farid? Mesti ada objektif punya nak tulis entri ni, kan3x?
First of all, rasa rilek sangat malam ni sampai sempat nak update blog. Maklumlah, kebanyakan assessment semua dah siap:

  1. Movie Nihongo II - SIAP
  2. Past Year January 2013 OB - SIAP
  3. The ASEAN Way - SIAP
  4. Laporan Syarahan KSN - SIAP
  5. Movie Review OB (12 Angry Men) - SIAP. 

Pendek kata semua siaplah..haa, cuma tinggal presentation BELje tinggal untuk hari Jumaat ni. Yang ASEAN tu rasanya takde masalah kot kalau Sir Mohiyuddin panggil nak present, plus Ethics pun rasanya ok, bersiap sedia untuk present.

Ok lah, jom kita ke topik utama - seperti yang aku dah mentioned ni adalah semester terakhir aku bergelar SMF. Itu jelah ceritanya, haa..takde lah - sebenarnya camni, ramai jugak colleagues SMF yang tanya apa justification aku untuk resign sebab boleh katakan ada 8 orang out of 17 yang still akan menyambung khidmat. Baiklah, meh la aku bagi sebab-sebab nya:
Tengok gambar kat atas, ini lah zaman paleolitik aku waktu mula-mula masuk degree dimana aku rasakan hidup sangat perfect dikelilingi kawan-kawan yang happening..huu, ramai student kata seronok jadi NR, aku pulak yang dari semester 2 duduk kat luar ni tertanya-tanya apa je la yang seronok sangat. Rupa-rupanya baru aku sedar apa yang membezakan aku dengan diorang - diorang student NR, aku EXCO NR..haa, so aku berharap dengan resign nya aku pasni bolehlah nak menghabiskan saki baki 2 semester dengan girang..hii. Bangun pagi je boleh pekena teh panas dengan roti bakar, sambil online..hii, as compare tu bangun pagi bergegas ke fakulti untuk jaga modul..huk Hari minggu pulak balik rumah ke, hang out dengan kawan ke etc.
Secondly, aku nak beri peluang kat muka-muka baru. Yelah, cuba bayangkan kalau semua SMF stay, ok katalah 10 orang, so vacant position ada 7 je, itupun belum campur calon MPP yang kalah lagi - so, persaingan terhad diantara calon-calon TUNAS SMF yang bakal kami ambil pada minggu ini. Jadi, aku dengan rela hatinya menyerahkan kerusi aku kepada yang layak.
Thirdly, aku berharap sangat nak spend time untuk main boling padang dengan tenang dan fokus. Kata Pn. Haslah, semester depan beliau akan selalu ke Bayuemas, so beliau ada ajak aku. Semester ni pun ada sebenarnya, tiap-tiap hari Khamis, gerak pukul 5 and balik pukul 9 - tapi apakan daya meeting mingguan pulak hari Khamis. So, aku tak mampu nak bahagikan masa.
Fourthly, nak jugak merasa jadi peserta setelah sekian lama jadi organizer..hii, dapatlah evaluate kerja-kerja bekas colleagues time SMF dulu..
Fifthly, atas sebab akademik. Tak dinafikan sejak aku menyertai SMF, pelajaran agak terganggu. Tapi aku tak salahkan SMF, maybe sebab aku tak reti nak manage masa. So, aku berharap 2 semester yang tinggal ini, aku nak gunakan dengan sebaik mungkin untuk menaikkan balik pointer aku yang kini berada di aras 3.25.
Finally, atas personal reason. Ini tak boleh ceritalah, takut membuka pekung didada lah pulak.

So, itulah dia justification aku. Diharap jika ada taulan SMF yang terbaca, faham dan menghormati keputusan aku. Oraitlah, aku nak online fb jap..bubye

No comments:

Post a Comment