Tuesday, September 13, 2011

Kisah AKU n First Day at UiTM

Err..sorry ye readers yang tertunggu, wifi signal coverage kat college aku ni agak lambat compare dengan bilik lama kat Perindu 1, so..aku pun takde benda nak introduce ayat-ayat manis macam fellow blogger, jomlah dengor cite aku kali ni..

Hati rasa tersentuh bila menlihat pintu gerbang UiTM, welcome home Farid.

Setibanya di Perindu, empat mata ni terlihat susuk tubuh seseorang yang dikenali, it's Yasin..kami pun bersama-sama mengisi borang dan beratur dengan harapan dapat sebilik dengan dia..tapi hampa apabila mengetahui kami sekadar jiran sebelah bilik..hu3x, takpelah Yasin, takdeluck kot, good luck untuk kau bersama roomies baru..

kali ni aku bakal menetap di blok Perindu 3, blok paling belakang sekali - jauh dari kafeteria, koperasi , washing machine..but dengan kedudukannya yang berdekatan Kompleks Sukan, Pusat Akuatik ia sbenarnya dapat mengurangkan masa perjalanan aku ke FSPPP..

Roommate pulak, nanti aku akan cerita dengan lebih detail sekali dengan image mereka but kat sini aku sekadar bagi nama, tempat asal dan course mereka : Big Bro Mael(bukan Mael Lambung - Johor, Civil Engineering), Bro Awal(semestinya bukan Awal Ashaari - Perak, Science Admin), Bro Haziq (Melaka, Science Admin), Bro Jr(nama dia panjang sangat and a lil bit complicated - Sabah, Legal Studies), Bro Syammyl(Sarawak - Biologi), Bro Izat (Sarawak - Forensic), Bro Aqi (Terengganu - Science Computer) -

Petang tu, aku jadi tourist guide untuk abang-abang ni, sebab diorang bukan from UiTM Shah Alam dan aku sorang je yang berasal dari sini..so, aku tunjukkan lah fakulti Sains Gunaan, Civil Engineering, Pusat Islam, Menara SAAS, dll..dalam bilik ni majoriti dari mereka berusia 20-21 tahun dan aku yang officialy belum mencecah 19 ni, diiktiraf sebagai the youngest..




Malam tu, aku mengajak roomies baru untuk berjalan-jalan di Perindu, tunjukkan diorang kat mana tempat-tempat yang perlu diingat seperti surau, kafeteria, koperasi dll. Dan selepas makan dinner bersama-sama mereka aku meminta izin mereka untuk meluangkan masa bersama ex-roomies / jiran (kat atas) - Alumni P1212 and P1213..

so, new life as a bachelor degree student, Godspeed Farid.

No comments:

Post a Comment