Saturday, December 25, 2010

Kisah AKU n Pangkor: Day 1

hey gangs and my loyal followers and also those silent reader, today aku and my family pun pulang ke tanah perak yang dirindui, bukan balik kampung, tapi bercuti di pulau pangkor, actually, kali terakhir kitorang pergi ke this island dalam kira-kira 4 tahun lepas..so, tujuan aku ialah melawat sambil mengembalikan nostalgia dan memori 4 tahun yang lepas, waktu aku still tak tahu nak amik gambar pun..

jeti @ terminal lumut..dari sini kami akan menaiki feri ke pangkor..ramai jugak orang ek..


yeah..kami yang sudah besar..kalau dulu time orang amik gambar..pose yang wajib ialah stail nyanyi negaraku..berdiri tegak ye murid-murid..tapi sekarang, muka, physical appearance pun dah berubah..tak kan, stail pun old skool kan.

feri tu langgar iceberg ke..waktu ni aku tengah khusyuk memerhatikan kapal perang TLDM yang berlabuh di Lumut..aku kira ada 10 biji je..mana yang lain..:-p

boring kot tunggu feri ni, xde fokker plane ke(x silap aku dulu ada..),eh wifi ada la kat sini..so, jom online facebook jap..credit to my sister hp..

mem besar and tyt dalam feri..

haah..ni la tempat penginapan kami, teluk dalam resort..tempat ni tak silap aku macam pernah tengok dalam cerita senario beach boys..memang betul pun..

kami sekali lagi..kat lobi resort..

ni bukan bilik..dah macam rumah pun ada..dalam satu building ada 2 bedrooms,2 bathrooms, 1 bar counter..

menunggu bot pancung yang transport pendatang haram untuk diseludup masuk ke malaysia..ha3x

angkat tangan..kamu telah dikepung..

malam ni, kitorang pergi ke pekan pangkor untuk membeli barang keperluan asas dan juga makan..sambil melawat dan memerhati perubahan kat situ..okey la..walaupun tak banyak beza sangat..ada la jugak beli cap,batik shirts and shorts..as well as some souvenir untuk kengkawan kat uitm nanti..

jangan minum..tak baik untuk kesihatan..

bila dah sampai pangkor..tak sah kalau tak makan seafood so, kami sekeluarga meluangkan masa ke restoran seafood yang terletak di teluk nipah..servis yang agak pantas..dan kucing kat sini gemuk-gemuk dan ada bulu yang agak bersih la jugak..kakak aku cakap, "mereka" makan seafood and mandi air garam..

sebelum menghabiskan aktiviti hari ini, aku dan adik, mr.faris main kad poker..aku kalah doe, power jugak mamat ni..
so guys, habislah aktiviti aku kali ni untuk this first day..mau tau cerita selanjutnya..stay tuned kat diarimcbride..okeyh...
.................the end....................

No comments:

Post a Comment