Tuesday, December 28, 2010

Kisah AKU n Pangkor: Day 4_Final Day

Hari ni ialah hari terakhir aku berada kat pulau pangkor nie..well, agak tak sabar juga meninggalkannya because ada banyak lagi kerja yang menanti aku dan tak siap lagi..test contract law pun tak habis settle lagi, assignment sir harcharan still tak lengkap lagi, role play untuk watak andy si budak nakal pun tak ready lagi and finally aku sekarang pun tak la berapa sihat and perlukan rehat yang cukup..oh, tak lupa juga dengan slideshow untuk presentation sir izuan..so, aku still dapat surf internet kat kampung ni walaupun ada kesialan sikit..tapi, at least dapat la juga update untuk hari last nie..

breakfast untuk hari yang terakhir ni ialah nasi lemak, ham chicken and sausages...dimana eastern culture meets the western kan..

nak check out..sementara menunggu van resort yang akan membawa kami ke jeti..

sampai di jeti..feri dah siap menunggu tapi ada benda lain aku nak buat sebelum meninggalkan pulau ni..

mengambil beberapa spesimen dan sampel untuk dibawa pulang tapi tak jadi la..mana la tau kalau ada benda ikut balik rumah nanti..

dalam feri..listening to air supply-without you, berapa kali ulang lagu ni..on the way to jeti lumut..pastu hujan,ada sedikit kecuakan disitu takut-takut kalau tenggelam pulak feri ni..tragedi la pulak..

at last,mainland..sampai jugak aku di tanah besar semenanjung malaysia..hujan agak lebat, terminal jeti lumut kebasahan akibat hujan itu..bagasi terhumban kedalam laut, feri capsized, mayat bergelimpangan..pasukan medik berkejaran membawa mangsa kedalam ambulans..itu semua hanya ilusi sahaja..realitinya, tak la teruk sangat cuma agk bersepah la terminal itu and padat sikit dengan pelancong yang stranded..
in a nutshell, trip kali ni aku agak berpuas hati cuma ada sedikit saja kekesalan di hari ketiga..overall, pulau pangkor memang tempat yang gempak la jugak dengan amoi yang kiut-kiut..ha3x
akhir kata..kalau korang free datanglah pulau yang comel ni..peace no war..
..............the end...........

No comments:

Post a Comment