Monday, October 18, 2010

Kisah AKU n Test JPJ Ep. 1

okayh..hari ni agak gloomy sikit guys..bila korang nengok title entry aku kali ini aku rasa korang pun dah boleh agak..tambah pulak ada episod-episod..so, faham - faham je la..sebagai menghormati kegagalan aku hari ini, dalam entry ini tiada sebarng pictures untuk mendescribe apa yang telah terjadi..actually, hari inin ialaha hari aku test jpj for lesen d..lesen d ialah for kereta..hmm..aku sampai kat sekolah memandu aku dalam pukul 7 pagi tadi..breakfast sikit untuk bagi tenaga nanti..dalam pukul 7.40 aku bersama 3 orang lagi berangkatlah ke segambut..sampai kat sama..aku pun tengoklah bila aku boleh start kena test..so, aku termasuklah dalam sesi 2..no 34 dan juga waktu kena uji dalam pukul 11.00-11.30 camtu la..dalam pukul 11.00, pegawai jpj tuwh panggil aku untuk membuat test jalan raya..alhamdullilah, aku berjaya lulus jalanraya, score 19/20..then,setelah diucapkan tahniah oleh beberapa calon yang tengah menunggu..aku pun bergerak la ke next station..ujian dalam litar..first sekali kena buat slope, then, parking and finally three point turn..dengan tag bernama 27 ni aku pun dengan sabarnya menunggu giliran..then, seorang uncle mengarahkan aku masuk ke dalam kereta..so, seperti biasa dalam ujian slope aku start pdengan kelajuan sederhana and nak kat sampai perlahan2 aku kurangkan kelajuan kereta..semuanya berjalan lancar apabila boleh kata 85% tayar masuk dalam petak kuning..mamat jpj membuat thumbs up, menunjukkan yang aku berjaya membuat dengan baik..then, dia suruh jalan..aku pun imbangkan kereta tu..lepas tu..handbrake pun diturunkan..tapi kereta tak bergerak..deb=ngan kaki yang agak shivering..aku cuba menaikkan sikit-sikit klac..mak aih..aku berfikir, panjangnya klac ni..ehh..macam dah habis ni..pastu..kereta menggelongsor kebawah..damn..sikit lagi..ingatkan boleh buat second try..aku pun ready la nak naik tapi mamat jpj tu kata tak payah buat lagi..oh my god..aku fikir, kira aku fail la ni..aku pun naik atas and sign je la borang tu and pergi dengan perasaan kehampaan dan menyampah tengok kereta kancil yang aku tinggalkan itu..sebelum aku pergi ofis jpj,aku meluangkan masa tengok orang yang dapat kereta sama dengan aku tadi..ternyata, dia pun fail jugak..betul la tekaan aku, klac panjang cukup menyusahkan..sampai kat ofis jpj,aku bagi la borang tu and amik ic and lesen aku then terus cari kak yati..erm..nak balik la apa lagi..dalam perjalanan pulang, aku still rasa tak percaya, sampai kat rumah pun sama, asyik terfikir je,bukan ke waktu training slope test la yang paling banyak sekali aku lepas..aku lagi takut three point turn..finally, aku terpaksa la menunggu lagi 2 minggu iaitu 1 november 201o untuk membuat ulangan..bulan november..bulan aku lahir..moga-moga ia membawa berkat..amin..
..........the end..............

No comments:

Post a Comment