Wednesday, May 10, 2017

Kisah AKU n Wesak's Eve

Assalamualaikum,

Selamat Hari Wesak diucapkan kepada rakan-rakan Buddhist yang menyambut perayaan ini. Itu lah bestnya hidup dekat Malaysia, banyak cuti! Sebabnya kami disini hidup berbilang kaum dan bangsa, jadi diorang cuti kami pun cuti. Elok lah, sebenarnya seminggu dua ni quite exhausted jugak dipejabat. Memang perlukan satu hari day-off to recover. So, dipetang yang tak berapa panas ni aku nak berkongsi aktiviti semalam bersama Brotherhood Sungai Buaya. Jom selak sikit!
Semalam ada discussion with peoples from AZRB. Buat petang pukul 4.30, memang gua packing barang terus lah. Haha. Tak sampai sejam pun discussion, pukul 5.15 habis tu aku terus gerak balik rumah. Sampai elok je before 6. Jalan heaven beb, terbentang luas mata memandang..:-)
Happy 60,000 KM my dear Blueniey. Baru pakai 2 tahun, tapi mileage dah macam apa. Haha
Sampai rumah terus siram pokok bunga mak (karang layu mampus aku kena hambat..Haha), pastu solat Asar. Before taking a short nap, aku text bro-bro kat group WhatsApp. Thank God! Semua free - Aku dah sampai rumah, Afiq tak shift malam, Dolah baru je balik Sungai Buaya dari UNISEL. So, kami set to lepak together. Lepas confirmed baru aku tidur. OOTN - simple grey shirt and pant. Selain merah, aku cukup berkenan kaler kelabu ni..:-)
Mula-mula aku yang offer nak pick up diorang ni, tapi Afiq kata dia boleh amik. Memang pucuk dicita ulam mendatang lah. Haha. Tapi, dah naik kereta kawan ni memang normally aku bawak sekali lah SmartTag sendiri. Baru fair and square.
Bro ni minggu depan nak start final exam. Tapi selamba badak je join, nak prepare minda katanya. Huu
10.30 PM - Plannya karok dulu dekat Rawang, then merayau ke Kuala Lumpur. Memang betul kami bertiga last karok Mac lepas, tapi yang jadi kutu rayau tu dah lama tak buat.
Feeling habis nyanyi lagu Taman Rashidah Utama. Ada sejarah ke lagu tu bro? Ohh yelah, ex kau kat sekolah dulu nama Rasyidah. Haha
Kelakar betul bila ingat a question throw by my office-mates dulu. Ada ke diorang tak percaya aku ni kaki karok. Mungkin tengok muka aku yang nerd ni kot. Haha. Well, karaoke ni merupakan my premier recreation activity tau. Sorang-sorang pun boleh layan kalau dah sangap gila. Huu
Haa, si Afiq ni pun feeling lagu Ukays. Dah lah bro, move on je. Bunga bukan sekuntum. Tengok aku, tiga kuntum bunga layu, tak sempat nak sedut pun madu. Steady je..:-)
Habis karok around jam 12.30, aktiviti malam Wesak diteruskan dengan merayau disekitar ibu kota Malaysia ni. Bayangkanlah sejak Afiq kerja shift, Dolah pulak sambung belajar memang kami tak pernah melepak sampai lewat pagi macam ni. Habis-habis pun lepak kat Kedai Siam je. Nak tahu bila last? Sila klik link ni. Haa, amik kau. Setahun lepas beb! Time tu aku sedang menganggur after being terminated from CapSource, Afiq pulak baru je start kerja Domino and Dolah belum masuk UNISEL pun. How time flies man..:-)
Late dinner at Nuri Seafood, Kampung Baru. Kalau nak tahu, yang hat kitorang lepak setahun lepas pun makan kat sini jugak lepas merayau. Buat teruk anniversary apa gila? Haha. 

3AM - We made our way back to Sungai Buaya. On the way tu bersembang lah next vacation plan since we stalled our Bangkok Trip due to ada bro yang sangkut PTPTN. Holiday dalam negara pun okay apa, plannya nak pergi pulau. Tentatively, nak ke Perhentian tapi tu subjected to changes lah. Mana-mana pun okay bro, asalkan dengan korang. Haha

P/S: Middlesbrough relegated from Premier League Sabtu lepas. Maknanya Newcastle je lah wakil Northeast England. No Tyne-Wear and Tyne-Tees derbies lah season depan kat EPL.:-)

No comments:

Post a Comment