Saturday, May 6, 2017

Kisah AKU n Mohd Chan Bukit Beruntung: Repeat!

Assalamualaikum,

Malam Rabu I had a dinner with my family dekat Mohd Chan Bukit Beruntung. Bulan 1 hari tu ada bawa family, sekali dengan Opah dan Acik Fendy datang sini tapi aku kena kecam hebat. Haha. Semuanya gara-gara kebanyakan menu tak available, late servis dan juga rasa yang kurang memuaskan. Yang aku ni pulak yakin 100% makanan kat sini memang sedap lepas iftar Ramadhan dengan rakan sepejabat di Malpro tahun lepas. So untuk membuktikan jugak, aku bawak diorang repeat untuk second time. Haha
Niat hati dah lama nak belanja family makan, buat pulak minggu ni Admin Dept dah bayar claim parking RM 200 kat aku. Memang kenalah timing duit masuk. Early hari tu jugak aku belanja akak-akak HQ lunch dekat Boat Noodles M3 Mall, RM 100 jugak habis. Takpelah, bukan selalu pun..:-)
Haa, untuk kali ni tak cakap banyak aku terus recommend set untuk 4 pax ni. Time first visit dulu sebab masing-masing amik ala-carte tu yang jadi tak best, ada ke makan Maggi Sup. Baik pergi makan kat Salam Hotel tu je. Haha.
Set A yang berharga RM 170 ni comes with 6 main courses - Steamed Fish, Tom Yam Seafood Soup, Baby Kailan + Salted Fish, Crispy Cuttlefish, Kam Heong Chicken, Fu Yong Omelette. And then ada jugak side order seperti Dim Sum as well as Chinese Tea. Haa, macam mana? Puas hati tak menu dia, berbaloi-baloi lah gua cakap..:-)
Along pun ada hari tu, cuma adik je absent since still kuliah kat USIM. So, after we had our dinner aku pun tanyalah verdict diorang. Kali ni memang puas hati katanya, kenyang tak terhingga. Tengok tu Haji Chan, saya sanggup bawak family datang untuk kali kedua semata-mata nak mengembalikan reputasi restoran Haji yang mantap ni. Huu
Balik rumah dalam pukul 10 malam, sambung main FIFA10. Haha, tak boleh blah hang ni Farid. Orang lain dah main FIFA17, yang hang ni ketinggalan 7 tahun apa hal? Aaahh takpe, janji Newcastle aku grabbed 6 piala (Europe Super Cup: Tiada dalam gambar) malam tu.

Okay lah, nak tidur. Mengantuk pulak. Selalunya waktu macam ni tengah ngeteh dengan bro-bro, tapi semua pakat sibuk pulak minggu ni. Esok nak ke Shah Alam, dah lama tak melawat rakan-rakan seperjuangan. Dapat karok 2-3 jam elok jugak, gua dah sangap ni. Haha

P/S: Nervous pulak tunggu Ahad ni match Newcastle VS Barnsley. Nothing to worry, kita dah promoted pun. Cuma nak tengok boleh menang title ke tak je..:-)

No comments:

Post a Comment