Sunday, October 9, 2016

Kisah AKU n Shopping @ Nilai 3

Assalamualaikum,

Letih gila hari ni. Memang lepas update blog ni aku ingat nak tidur terus je. Esok ada workshop kat TPM for 2 days, so memang kena gerak awal pagi. Okay lah, cerita minggu ni. Simple je, berjalan-jalan dengan family kat Nilai 3..:-)
Setelah hampir 3 bulan, tumpas akhirnya dengan Polis Bantuan TPM, kena clamp jugak Myvi biru aku tu Rabu lepas. Offence: Illegal Parking.
Minggu ni aku start attach dengan Touch N' Go for 3 weeks for one of our project. Memang claim bakal masyuk lagi bulan ni. Haha
Sempat lunch dengan bekas rakan-rakan sejawat di Trueventus. Mengimbau kenangan ketika bekerja di Plaza Sentral..:-)
Ahad - Seawal jam 7.30 AM lagi kami sekeluarga dah bergerak dari Sungai Buaya ke Nilai untuk melawat adik dan shopping barang persiapan untuk majlis resepsi Along nanti.
Since adik ada program pagi tu. Jadi, kami ke Nilai 3 terlebih dahulu. Ni dah bajet macam kat Paris ni pehal, siap ada Eiffel Tower segala bagai..:-p
While diorang bershopping, aku merayau kat seluruh kawasan Nilai 3 tu. Memang besar, tapi kebanyakkan premis jual benda yang lebih kurang je.
Awal sangat sampai, so agak lengang sikit tadi. Premis pun ada yang baru nak bukak. 
Dah macam pekan koboi aku tengok tempat ni. Aku siap boleh berhenti main telefon kat tengah-tengah jalan tu tadi.
Ingatkan aku dah habis cover satu Nilai 3 tu diorang dah habis shopping lah. Rupa-rupanya belum lagi. Ni kat dalam premis Porcelain Inn which is one of the largest wedding chain store yang ada kat Malaysia, since dalam family aku je yang aktif FB. Tak pasal-pasal register membership PISB ni. Takpelah, kot lah turn aku kahwin nanti datang sini je lah. Huhu
Merenung masa depan. Boring sebenarnya. Haha
Pukul 12 - kami tiba dihadapan rumah sewa adik di Nilai. Dulu duduk apartment, sekarang ni stay kat teres pulak. Untunglah, aku dulu sampai habis belajar duduk kat Flat PKNS tu..:-p
Bawak family lunch kat KFC. Lepas lunch singgah rumah Acu Nani sekejap and terus shoot ke Bandar Sungai Buaya. Sampai rumah around 4PM, terlelap sampailah nak ke Maghrib.
Apo bondo ni? Tadi melepak minum malam dengan ayah kat Bukit Sentosa. Lepas tu, kami pusing cari hotel-hotel yang ada untuk penginapan keluarga bakal abang ipar aku untuk majlis kahwin bulan 12 ni. Maklumlah, rombongan bertandang dia datang dari Batu Pahat, Johor. Takkan nak datang balik hari kot. Kalau aku pun tak sanggup.

Okaylah. Itu je cerita malam buta ni. Ngantuk dah ni, gua nak tidur dah, Goodnight folks!

No comments:

Post a Comment