Sunday, July 3, 2016

Kisah AKU n Iftar @ Mama Seafood Rawang

Assalamualaikum,

Since, aku pun dah agree untuk ceased any planned Iftar dengan kawan-kawan untuk Ramadhan 2016 ni, rasanya eloklah kalau baki Ramadhan yang ada ni diluangkan bersama family yang tersayang. So, for that purpose we all decide untuk berbuka puasa bersama-sama diluar dan quick shopping. Setelah berbincang, ayah reserved table untuk kami sekeluarga di Restoran Mama Seafood di Bandar Rawang.
Kami bergerak dari rumah sekitar jam 6.30 petang, mengharungi kesesakan 'biasa' kat NSK tu dan sampai around 7PM. Sampai-sampai je makanan semua dah terhidang atas meja.
Interior design restoran ni memang unik. Menggabungkan kesenian Tradisional Melayu Thailand, sesuai dengan signature dishes restoran ini yang diinspirasikan dari Thai cuisine. Dan juga elemen dekorasi berunsurkan Wild West untuk makanan berkonsep Western. 
Haha, muka tak boleh blah! Mungkin sebab teruja kot tengok lauk pauk yang ada. Nak tengok apa yang kami order semalam?
Haa..ni lah dia - Siakap 3 Rasa, Tom Yam Seafood, Telur Bistik, Udang Goreng Tepung, Kailan Ikan Masin, my favourite Sambal Tumis Petai berserta satu jug air Sirap Bandung.
8PM - Singgah solat Maghrib sebentar sebelum meneruskan aktiviti kedua kami di Parkson 
Asalnya nak beli sehelai dua baju + seluar kasual untuk adik. Tapi macam biasalah, kita manusia ni tak boleh lari dengan godaan hawa nafsu, terutamanya bila ternampak baju-baju cantik. Tambah pulak bila ada diskaun! haha
Yang penting baju ni dah selamat aku rembat semalam . Relax lah, pakai duit sendiri kot. Bukan duit orang lain pun..:-p
Adik aku ni asal nak snap gambar je lari, apa benda lah yang ditakutnya?
Selesai bershopping around 10PM. Sampai rumah, solat Isya pastu terus tertidur sampailah sahur pagi tadi. Bukan main lena lagi tidur semalam..huu

Itu lah cerita kami berlima semalam. In Sha Allah, esok pagi kami akan pulang ke kampung halaman di Perak untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri tahun ini. Doakan perjalanan kami selamat dan sentiasa dibawah payung rahmat dan lindunganNya. Amin Ya Rabbal Al Amin.

No comments:

Post a Comment