Saturday, December 12, 2015

Kisah AKU n Welcome To CapSource!

Assalamualaikum,

Maaf lah lambat update lagi. Sedang dalam proses menyesuaikan diri dengan my new company ni. Okay, since aku pun tengah mengantuk ni, let's go straight to the point. This week bermula lah my new journey dalam CapSource ni. Seminggu bercuti nampaknya cukup untuk aku prepare both mental and physical to adapt the new environment here.
Walaupun dah scout jalan a week before, aku still bergerak awal dari rumah. Bukan apa, time kerja Trueventus dulu bangun awal, so dah terbiasa pulak. So, pukul 6.20 pagi aku dah gerak from Sungai Buaya, sampai Wangsa Maju around 7. Sampai je sana, rendahkan seat pastu sambung tidur sampai lah pukul 8. At least kalau terlajak tidur pun dah ada kat sini..huhu
Pukul 8, singgah breakfast kat NZ. Yang bestnya office baru ni, betul-betul located depan Wangsa Walk Mall. Boleh lah singgah karok lepas habis kerja..:-p
Hari first dah lunch kat Manhattan. Kalau hari-hari macam ni memang kontang lah wallet tengah bulan..:-p Tak lah, ni first day je, hari lain makan nasi dah..:-)
Ni guest room untuk client. Simple dan kemas.
Ada pantry, toilet and paling penting, surau dalam office. Walaupun our boss Chinese, takde pulak dengar ada limit nak pergi sembahyang macam kat tempat tu. If you know what I mean..haha
My new workstation. Siap ada stress ball sorang satu, a good way to handle work pressure, I guess.
Hari Rabu tu sempat lunch bersama budak-budak ni. Semua dah kerja dekat-dekat, memang senang lah pasni nak lunch sama-sama. Ni pun sebab nak finalize our trip ke Thailand akhir tahun ni. Tak sabar gila ni!
Ni je lah gambar yang aku ada minggu ni. Minggu depan aku snap lagi, nak kena introduce jugak colleagues baru aku kat sini..:-) Oops terlupa pulak, kat sini our office attire memang relax. Depends nak pakai apa asalkan tak melampau, haha. Nak pakai formal boleh, smart casual pun okay.
Office hour habis pukul 5.30, tapi aku gerak dari Wangsa Maju dalam pukul 7 since minggu ni aku sorang je kat rumah. Family semua pergi Penang. Had my dinner and melepak sorang-sorang kat Wangsa Walk sambil memerhati gelagat manusia kat sana..:-)
Ni padahnya kalau nak keluar pukul 6. Walaupun sampai awal sikit, tapi tak enjoy lah driving tersengguk-sengguk..haha. Minggu depan ayah and Along restart kerja, and diorang kata nak balik time-time camni..waa, habis lah aku..:-p
Jangan tanya kenapa nama jadi Ferdiansyah tu..haha. Aku lagi campaign untuk market Indonesia, makanya nama itu langsung tukar jadi Mas Ferdi, keren bangett..haha

New environment, new colleague, new bosses and new spirit. Many congratulation and God Speed Ferdi for your new endeavor!

P/S: Malam ni nak layan Piala Malaysia involving my favourite team, Selangor VS Kedah. Harap-harap lah menang. Amin..:-)

No comments:

Post a Comment