Sunday, December 20, 2015

Kisah AKU n New Passport!

Assalamualaikum,
Minggu ni kerja macam biasa. Dah dapat adapt dengan culture yang agak relax kat sini. Best, ada PC sendiri, ada e-mail sendiri..boleh kata semua yang patut dapat memang ada lah..huu
Ayah dengan Along pun dah start kerja balik after bercuti kat Penang minggu lepas. Bertambah lah khidmat pengangkutan domestik dari KL-Rawang ni..huu
Minggu ni almost setiap malam hujan. Lebat pulak tu..:-)
After office hour Jumaat, aku terus ke Ali Maju Setiawangsa to met with my brotherhood. Ngeteh dulu, solat Maghrib then terus ke Seri Rampai untuk sesi berkarok..:-p
Kakak Dolah ada event kat Quill sampai pukul 11, tu yang kitorang lepak terus. Boleh tahan rabak jugak mata malam tu.
Terlebih lighting pulak, nampak beriman sikit muka..haha. After karok, we split sekejap. Dolah amik kakak dia, while Afiq balik dengan aku. Then, rejoin with Dolah kat Sedap Rasa, had our dinner and some short discussion mengenai our trip next week..:-)
Petang semalam ke UTC, nak renew passport. Minggu depan nak ke luar negara, tapi terlupa pulak passport dah expired bulan 5 lepas. Nasib sempat perasan, kalau tak tersangkut lah aku kat border nanti..:-p

Frust aku semalam. Sampai-sampai je UTC around 1PM, tunggu almost satu jam kat kaunter nombor, belum pun turn aku ada sorang officer kata nombor habis. Sedangkan tempat tu beroperasi sampai pukul 10 malam. Tak efisyen langsung, kalau pukul 5 aku fahamlah kalau nak tutup kaunter nombor. Tak pasal-pasal nak kena pergi lagi pagi ni..:-(
Singgah Seri Rampai before balik, pergi Kiosk Ramly. Sedap weyh, cuba lah try. Support keluaran Bumiputera!
Rugi minyak je semalam, tak pasal-pasal nak kena topup minyak and Touch n Go pasni. Gampang betul..haha
Pagi tadi aku ke UTC Keramat semula, pukul 6.30 dah keluar rumah. Parking kat Seri Rampai and sampai UTC pukul 7.30 pagi. Terus queue and berdiri dalam 40 minit jugak semata-mata nak maintain turn nombor dua..huu. Hasilnya, belum pukul 9 my new passport dah siap..:-)
Ni passport lama buat 2 tahun lepas time belajar kat Shah Alam. Muka maintain muda and runcing. Rambut pun tebal. 
Passport baru, edisi tahun 2015. Tak tau nak cakap apa sebab asal tengok nak tergelak..haha. Where's my muka yang tajam tu..wuu

So, itu lah sedikit cerita adunan lepak bersama kawan-kawan, dan suka duka membuat passport..:-P

No comments:

Post a Comment