Wednesday, April 10, 2013

Kisah AKU n Malam Mesra Non Resident UiTM 2013

Assalamualaikum, semalam 9 April 2013 telah berlangusngnya satu program tahunan yang digerakkan oleh UPNR bersama-sama JPNR UiTM Shah Alam dalam usaha mereka mengeratkan silaturrahim diantara pelajar-pelajar NR di UiTM Shah Alam. Program yang diberi nama Malam Mesra NR UiTM ni bertempat di Dataran Antarabangsa UiTM Shah Alam, to be spesifik untuk siapa-siapa yang tak tau - ianya adalah kawasan parkir bas bersebelahan bangunan UIC. Apa je yang ada semalam kat sini? of course, ada makan free , persembahan artis dan juga cabutan bertuah..:-)
Since aku ni EXCO NR , adalah menjadi tanggungjawab untuk aku bersama-sama menjayakan program anjuran JPNR ni - sebelum program ni berlangsung, aku dah pun sebarkan poster-poster sekitar FSPPP, dan juga mass media. Tapi tak tau lah NR FSPPP ni jenis yang camna - yang jenis dok rumah je or suka event-event makan free camni.
Kelas aku habis pukul 7.30 semalam, event ni start pukul 8. Katanya ada pendrive percuma untuk 1000 yang terawal, tapi yang peliknya kitorang bertiga ni antara 50 yang terawal pun tak dapat - kata Yat, distribution pendrive tu tak sistematik. Sepatutnya yang dok depan la dapat dulu..:-(
Lepas je gimik perasmian Dato Sahol (VC UiTM) buat teh tarik semalam, student-student NR ni pun menyerbu gerai-gerai makan free yang disediakan sekeliling Dataran Antarabangsa tu. 
Antara makanan yang disediakan, Nasi Lemak Ayam, Nasi Kukus Gulai Kawah, Roti Canai, Murtabak, Nasi Briyani, Nasi Dagang, Mee 5 Kawah, Ais Krim etc. Amacam, banyak kan menu. Tapi aku makan sikit je semalam, sebab tengah stomach ache..hee
Sambil-sambil student menikmati juadah, Nash Lefthanded menyanyikan lagu-lagu beliau yang famous disamping memberikan nasihat yang berguna kepada kami siswa-siswi UiTM tentang pentingnya kami sebagai pelapis dan harapan bangsa Melayu & Bumiputera di Malaysia ini. It,s not politic, but suatu kewajipan.
Hujan tak mematahkan semangat makan student-student ni. Ada yang sanggup berbasah demi sesuap nasi, sebungkus burger dan secawan cendol ..haa, sadis ayat.
Dalam pukul 10, aku, Yat and Joe pun balik. Still renyai, sejuk gila kot dah la tak pakai sweater..memang menggigil jugaklah semalam - tapi apa-apapun event JPNR ni memang best, sebabnya of course lah dapat makan free, disamping dapat mengeratkan silaturrahim diantara kami student-student NR UiTM Shah Alam. 
Yang pasal pendrive tu takpelah, tak makan hati pun sebab aku pun baru je lepas dapat pendrive Onyx hari tu..huu

No comments:

Post a Comment