Saturday, January 22, 2011

Kisah AKU n Hari Minggu: Home v. UiTM

Hello everybody..hari ni aku nak buat a comparative studies between my home and uitm shah alam waktu hari minggu ..research question nya ialah mana yang lagi best, rumah or bilik..and juga patut ke balik rumah setiap minggu ataupun duduk kat uitm ni tak balik sampai end of semester..

first candidate..Kolej Perindu, UiTM Shah Alam..
kalau tak balik rumah..maka bilik and blok ni je la tempat aku menghuni..except kalau ada shooting, study group or group discussion..yang tak bestnya kalau stay kat sini ialah:
1. Rindu family di rawang..of course..aku ni family oriented okayh..
2. Duit yang bertaburan macam tu je..breakfast,lunch, dinner..semua perlu diambil kira..kekadang topup tapi usually aku minta ayah topup kan..and selalu dapat..ahakz,erm..kalau nak hangout dengan roomies pun pakai duit jugak..bukannya diorang yang sponsor..
3. Boring..ni pun kadang-kadang juga tapi biasanya miss dell aku akan temankan..tapi, kalau boring sangat bolehlah keluar..itu pun kalau takde yang kacau and tak rasa malas..
4. Diorang??..siapa la pulak tu..erm,mesti la menghadap muka roomies lagi..boring la juga tengok muka mereka ni..jangan simpan dalam pula wahai roomies ku yang hensem..
5. Surirumah??..kena basuh,sidai,lipat,gosok baju..buat breakfast..sapu bawah katil..

tapi..stay kat sini pun ada juga baiknya:
1. kalau nak balik kena naik ktm..duit saving la kalau tak balik..
2. masa akan terbuang atas jalan,balik sampai rumah gerenti berhibernasi sekejap..
3. dapat kemas bilik,kemaskini file, buat homework and assignment..
4. dapat cari pasal dengan roomies..wuwuwuwu..:-)

the second candidate..bandar sungai buaya,rawang
kalau tak stay kat uitm, ni la tempat aku bertapa..apa yang best nya duduk rumah dari pandangan aku ni..:
1. Save duit..breakfast,lunch and dinner tak kisah pun..siap dapat makan luar lagi..tapi biasanya aku tak makan breakfast, disebabkan bangun agak lambat kalau duduk rumah,maka terus lunch la gamaknya..
2. Dapat drive kereta, round-round sungai buaya yang tercinta ni..hihihi..:-)
3. Tidur lepas subuh, bangun agak-agak nak masuk zohor..efisyen kot..
4. My mum akan basuh,lipat,gosok baju..while aku sendiri akan masukkan "mereka" dalam beg untuk dibawa pulang..ha3x
5. Diorang??..yes, no roomies buat masa terdekat ni..:-P
6. Homework, kekadang siap because under special supervision from my dad..
7. Money, dapat duit poket lebih walaupun dompet still penuh..huhu..
8. Dapat jumpa my old desktop, mrs acer(janda aku)..memang tua, tapi still cantik dan bergaya..
9. broadband, here i come..

yang tak bestnya..
1. mesti bil naik sikit..mana taknya, hari-hari tidur lepas subuh..
2. kekadang kena balik sendiri..
3. tak tau if bilik selamat ke tak..bukannya leyh percaya budak-budak dalam bilik tu..tah2, katil aku pun jadi tempat lepak or projek..

okayh guys..setiap tempat yang aku menginap waktu hari minggu ternyata mempunyai pros and cons nya..aku pun tak tau kat mana aku lagi suka stay..
......................the end............................

No comments:

Post a Comment