Tuesday, February 8, 2011

Kisah AKU n Debate

Hari ini aku buat the real debate aku yang paling first sekali dalam seumur hidup aku..maksud aku buat english debate, kat sekolah tak pernah pun nak masuk because well, korang pun tau kan yang aku ni agak pemalu and low self esteem sikit waktu kat sekolah dulu..tapi, sejak aku masuk uitm ni, lagi-lagi waktu sem2 ni aku rasa ada improvement dalam presentation skill aku..and walau tak sehebat abang nezam, tapi aku tetap berpuas hati dengan perubahan diri aku..so, lets check it out my very first english debate..

testing kamera dulu..erm, sory ye for the readers because quality picture tak hebat sangat because debate ni dirakam ddengan hanya menggunakan my miss dell webcam je..

honourable member of the government side..semua lelaki..

member of the opposition side..all perempuan..cam x fair kan..??

Tan Sri Muhammad Farid Abd Gani sebagai the first speaker of government, mr.president (rawang-malaysia) memulakan hujah..err,lupa nak gtaw kat korang yang motion untuk debate hari ni ialah "art is more important than science"..dan aku memilih untuk bercerita tentang falsafah dan undang-undang..

Toh Puan Hidayah Nadhir sebagai opposition leader(ADUN paka) mengepalai the opposition member untuk menentang kerajaan..beliau berbicara tentang kepentingan sains daripada perspektif kesihatan..

Dato' Seri Muhaimin Zakaria sebagai deputy prime minister (ahli parlimen kuching) bijak menyokong opinion aku dan menambah berkaitan dengan musik dan ekonomi..laju betul kau cakap tadi min..sampai, aku jadi translator for madam carol tadi..

Dato' Seri Afiqah Azlan, ADUN Batu Gajah merangkap deputy opposition leader berhujah tentang teknologi..tiba-tiba..


POI from Mr.President..yipee..:-)

Tun Sarilnezam Salleh (ADUN Senai), 3rd speaker of the government..bekas prime minister yang buat remake dalam parlimen..amat berbisa dalam kata-katanya in order to rebut the opposition and reaffirm our stand of the motion..

Dato' Suhana Abdullah(Melaka) as the third speaker of the opposition..

Dato' Afifah Razak as a fourth speaker of opposition bersungguh-sungguh dalam mempertahankan pihak opposition yangg sudah tempang dihentam bertubi-tubi oleh pihak government..

and finally, Dato' Rizki Faruzzi dengan mudahnya mempertahankan hujah pihak kerajaan yang tak tercalar sikit pun..:-)

ahli parlimen dan para ADUN meninggalkan dewan perbahasan setelah perbahasan dihentikan kerana perang mulut plus makian..aii,takde la..ianya berakhir dengan aman..


selepas debate..

say hello to my beloved miss dell yang record debate ini.lepas habis, facebooking la sekejap..

and finally..

the government members..

the opposition members..
so..overall aku agak berpuas hati juga dengan prestasi aku kali ni..congratulation jugak kepada member-member tak kira opposition or government korang memang terbaik and seronok berkerjasama dengan korang..terima kasih jugak kat fellow classmate yang sudi dengar debate kami tadi..dan juga kepada madam carol yang bagi galakan kat kami semua..
....................the end.......................

No comments:

Post a Comment