Monday, February 28, 2011

Kisah AKU n 28.2.2010

Hello everyone hari ini mungkin bagiku ialah salah satu hari yang terbaik dalam hidup aku..walaupun bangun agak lewat tadi(pukul 0800 sedangkan kelas pukul 0830, at least sempat jugak sampai kelas jugak tadi..), cuaca pun okay hari ni,tak hujan,tak panas pun macam diri aku..okayh la, hari ini aku dijadualkan untuk deliver speech aku untuk markah assessment bel332, dapat markah untuk global issue(mtc088), submit term paper 2, dapat carrier mark untuk social psychology(mtc 039) and exam bel342..

first task for this day: speech

pergh..memang permulaan buruk betul, aku memulakan speech aku dengan title..then, suddenly madam carol tanya "is this a persuasive speech"..aku pulak menjawab.."i think you have approved my topic for a long time ago..thats mean it is a persuasive speech..", madam carol bagi greenlight suruh aku proceed..minute later, beliau suruh aku stop..and tanya soalan yang sama..plus "i think you have change your topic..",aku pulak bergegas ke meja beliau and memang terkejut apabila mengetahui yang title aku agak tersasar dan memang lain daripada topik yang aku nak deliver untuk hari ni..memang pelik betul pasal aku pun tak tau bila pulak aku tukar title ni ,selepas beberapa saat berbincang dengan madam carol, aku memutuskan untuk teruskan jugak(kalau tak,buat esok and aku tak nak)..tapi segala draf yang aku perlukan untuk speech hari ini memang total craps plus useless shit and aku terpaksa la jugak spontan buat kali kedua dalam kelas beliau..(hari tu,waktu practice..)

spontan memang best..pasal ia macam terkeluar tak sengaja..tapi aku pastikan ia bersesuaian dengan topik baru aku ni.."history should become an important aspect and subject for the students at school"..banyak jugak la nota,facts,example yang aku kena tukar..even main ideas pun..so, korang boleh la bayangkan perasaan aku waktu tu..markah beb, bukan practise..

mula-mula agak gementar tapi dah pertengahan apa yang dalam mind aku termuntah-muntah keluar..itu lah part yang seronok bila spontan..

so, i end my speech dengan perasaan gembira because dapat sekali lagi beraksi spontan plus cuak jugak takut apa yang aku delivered tadi tak kena dengan topik..memang redha je la pasal ni..tapi aku tak expect banyak pun untuk subjek bel332 ni..

aku nak skip satu happy event hari ni, nak habis entri ni baru aku cerita kayh..so lets move on to the others story which is exam bel342..

sebelum exam..aku tak baca apa pun pasal exam ni..sibuk buat term paper 2 punya pasal..:-p

mr.rizki selepas examination..erm, soalan subjektif aku tak la experience difficulties sangat tapi soalan essay tu buat aku termenung jauh sampai masa tinggal 20 minit je lagi..btw, sempat la jugak siap..

mr.nezam..gerenti A++ dalam tangan..oops, forgot to tell something, sir harcarhan dengan baik hatinya delayed our term paper 2 submission to this wednesday..sayang beliau..:-)


haaah..inilah happy event yang aku maksudkan hari ni, yang triggered kelenjar kegembiraan aku hari ni..memang aku tak sangka gila doe, aku berjaya mendapat no 2 dalam kelas untuk test sir irmohizam hari tu..(first, of course la abg nezam..congratz brader..), and dengan itu aku dihadiahkan sebuah buku yang diberi nama "helming the times" ataupun "menakhoda zaman", buku ini ditulis oleh our beloved prime minister, datuk seri najib tun razak..belum sempat baca pun, nanti ada masa aku review okayh..tapi apa-apa pun...

taadaaa..ni yang paling penting, autograph from dato sir haji irmohizam ibrahim..terima kasih sir, saya janji akan score subjek global issue..bagi aku buku ni memang satu penghargaan buat aku dan juga pengubat duka kerana gagal memasuki senarai anugerah dekan hari tu..and again thank you sir..
................the end........................

No comments:

Post a Comment