Saturday, April 15, 2023

Kisah AKU n Ramadhan 2023 - Wk 3

Assalamualaikum,

Baru ada kesempatan nak menaip, ingatkan nak buat semalam tapi terlelap. FYI, aku sekarang ni berada di Melaka, wife nak menyambut Ramadhan dengan family kat sini. Aku pun okay je lah, considering takde apa sangat nak buat minggu ni. Okaylah, tanpa membuang masa jom tengok sikit apa yang berlaku di minggu ketiga Ramadhan 2023 tahun ni

Seperti orang lain, kami juga tak terlepas nak shopping Raya. So, Sabtu lepas aku dan family ke AEON Anggun City @ Rawang ditemani bro Faris. Asalnya nak pergi Setia City Mall, tapi gerak agak lewat tu yang canceled je. 
Sampai dalam jam 6 petang, memang terus sesi shopping je. Kali ni takde main playground ye Fariq, tu lah siapa suruh tidur petang. Kan dah lambat. Huu
Untuk baju Raya kami beli kat kiosk, sebab susah nak cari baju untuk Iman tu. Kebetulan ada kiosk jual satu set, ngam lah terus beli. 
Tahun ni pakai kaler apa bro?
Tahun ni family aku tema Grey. Tak silap last aku beraya kaler kelabu ni tahun 2012 rasanya.
Dalam jam 6.30, barulah masuk AEON nak mencari baju kasual dan juga kasut untuk anak-anak
Handsome boy macam abah dia. Huhu
Yang ni pulak muka mengantuk.:-p
Tertidur jugak sementara tunggu ibu solat Maghrib.
Kami tak terus berbuka heavy, cukup makan PapaRoti dan air mineral dulu. Nak makan time tu pun tak dapat sebab most of restaurant fully booked.
So, kita nak buat apa? Sambung shopping lah gamaknya.
Dalam jam 8.20 malam barulah kami properly iftar. Ada restoran baru bukak, Peranakan Place. Okaylah, mengingatkan aku restoran Spices of Penang yang ada kat AEON ni dulu.
The kiddos..:-)
Memang ajak bro ni sebab katanya nak mencari baju raya jugak. Lagipun dia sorang je kat rumah since mak ayah balik Perak minggu lepas.
Iman dok perhati je cendol yang marvelous tu. Huhu
Sekitar jam 9.30 malam, kami pun bergerak pulang ke Sungai Buaya. 
Sampai rumah dalam jam 10. Saja nak tunjuk pelita panjut solar yang wife aku beli ni. Sekarang moden dah, dulu pakai pelita panjut minyak gas. Habis hitam dinding rumah. Haha

Itu sahajalah cerita petang ni. Okaylah aku ingat nak sleep jap, petang ni plan nak ke bazaar Ramadhan dekat Serkam Darat tu. Semoga berjumpa lagi dilain entri dan selamat berpuasa ya.

P/S: Hari ni Newcastle berkunjung ke Villa Park. Harap dapatlah mencetak kemenangan keenam berturut-turut. Amin In Sha Allah.

No comments:

Post a Comment