Tuesday, May 26, 2020

Kisah AKU n Syawal 2020 - Day 2

Assalamualaikum,

Untuk melengkapkan Diari Raya tahun ni, suka aku nak share aktiviti mostly untuk hari kedua Syawal tahun 2020 ni.
Pagi Raya kedua dikejutkan dengan budak ni yang tiba-tiba bangun awal. Biasanya jam 10-11 pagi baru bangun.
Makan Nasi Lemak lah kita setelah hampir sebulan tak dapat menjamah favourite breakfast ni. Dalam jam 11 pagi aku dan Ija pulang semula kerumah kami, diawalkan sikit sebab nak menerima tetamu yang datang dari Ulu Bernam.
Amboi, follow SOP tu. Check suhu, pakai sanitizer dan juga mask. Siapa pulak yang datang tu? 
Bro Zaaba yang datang menziarah semalam ditemani tunang dia, Nad. Katanya tahun ni deme beraya di Ulu Bernam, rumah makcik Zaaba. Tu yang menyinggah ni dah alang-alang lalu sebelum balik ke Bukit Jalil.
Adalah dua jam semalam lepak sini. Bergambar kenangan bersama sebelum beransur pulang. Bro ni lah kawan paling lama yang aku ada kat Quatriz dulu. Kenal dari tahun 2016. Thanks korang sudi singgah. Nasib baik inform awal-awal, kalau tak memang air kosong je lah jawabnya. Haha
Petang aku jadi driving instructor. Siapa yang belajar kereta tu, siap berkon segala bagai ni?
Haa, cik adik ni lah. Ija ni sebenarnya dah ada lesen memandu tapi tak pernah bawak kereta. Since nanti dia akan bekerja di Sungai Buloh. Kami plan untuk ambil loan kereta untuk memudahkan urusan pergi balik kerja. Time MCO ni memang aku boleh hantar balik lagi sebab WFH. So, ceritanya ajar drive siap-siap. Bagi dia konfiden sikit. Dapat kereta nanti, takdelah panik. 
Malam raya kedua, main game je lah. Kali ni malas nak main Total War, it's GTA V time baby! Gitu je lah cerita raya time MCO ni. Tu pun nasib baik si Zaaba datang beraya. Kalau tak memang takdenya aku nak menaip entri ni. Haha

Okay lah guys, nampaknya dengan berakhirnya entri malam ni. It came to the conclusion of my Diari Raya bagi Syawal 2020 ni. Lepas ni tak tau lah kalau ada entri raya lagi untuk tahun ni. Open house pun mesti takde punya. Surprisingly tahun ni habis semua duit raya yang aku allocated untuk cousin dan family. Haha, memang lah dah berapa kerat je yang ada. A very thank you so much untuk rakan-rakan blogger dan juga reader yang sudi menyinggah dan membaca Diari Raya aku yang sederhana ini. Menutup kata, aku dengan rasa rendah diri ingin meyusun sepuluh jari memohon kemaafan atas kekhilafan yang ada baik tanpa sedar atau tidak. Selamat Hari Raya Aidiliftri Maaf Zahir Dan Batin!

No comments:

Post a Comment