Tuesday, June 12, 2018

Kisah AKU n Iftar @ Al Andalus KL

Assalamualaikum,

Malang beb hari ni. Terlepas Sahur lagi. Haha. Rugi je duit beli dua bijik Pretzel. Hopefully boleh makan lagi malam ni. Okaylah, apa punca kau sampai terlepas Sahur ni. Meh nak story sikit.
Pagi semalam aku hantar our second tender di AZRB. Lega rasanya, rasa ringan kepala aku saat tender diserahkan sekitar jam 10.30 pagi. Petang tu pulak aku ke Menara Integra, ada satu tender briefing plus site visit. Habis around 5.30 petang, as planned before aku tunggu Syah pick up untuk another Iftar session with rakan-rakan seperjuangan Quatriz. Tapi tu lah, jalan memang jem. Sudahnya pukul 7.40 baru dia sampai. Nampak tak akak depan tu? Dia boleh tanya aku Muslim ke tak. Haha. Aku cakap lah ye. Pastu dia bagi anggur, katanya tak elok melewatkan berbuka. Ingatkan apa lah. Huu
Sampai di venue Iftar kami di Al-Andalus Restaurant dalam pukul 8 malam. Diorang teringin nak makan makanan Arab pulak..:-p
Huu. Kesian. Orang lain dah dua-tiga round, aku dengan Syah baru nak makan. Nasib baiklah makanan banyak lagi.
Chicken Mandy + Libyan Soup. Sedap tapi aku makan seround je semalam, letih sebenarnya. Tapi sepinggan ni pun dah penuh beb! Huu
Aku bersama Sepon. Ni antara staff terawal Quatriz. Orang lama ni..:-)
Jaba bersama our new staff, Rizal. This guy yang replaced position Ima. Ada sorang lagi staff baru, tapi tak join pulak. Maybe ada program lain kot.
Nama pun restoran Arab. Konfirm ada hookah ni, or in layman term - Shisha. Tapi tu lah, aku bab menghisap ni layan satu benda je. Haha. Rokok tak, Vape tak, Shisha pun tak. Teka je lah apa benda..:-p
Dari kiri: Ima, Azie, Ira, Nik.
Berselfie untuk kenangan bersama. Picture credit to Ira.
Ni haa legasi Jibby. Cantik jugak tengok malam-malam walaupun tak siap lagi..:-)
We left Al-Andalus around 9.30 dan bergerak ke our next destination - Melawati Mall. Buat apa kat sini?
Diorang yang mengajak. Haha. Aku ni kalau boleh memang nak balik sebab dah lemau gila. Tapi takpe, follow je lah. Bukan selalu nak mengarok dengan budak-budak Quatriz ni. Seingat aku last macam ni bulan 12 tahun lepas dekat Seri Petaling.
Touch screen bai! Sofa pun cantik. Audio tak payah cakaplah, memang power. Yang uniknya every lagu yang kita fully nyanyi habis, sistem bagi star rating. Huu
Arep dengan lagu-lagu Rock kapak. Lagu dia ni semua rare, yang aku jarang dengar. Tapi best..:-)
Lemau sekali pun tapi bila orang ajak karok. Mana boleh dilepaskan peluang depan mata. Hii

Sekitar jam 12 malam, I made my way back to Sungai Buaya. Singgah R&R Rawang tapau makanan nak bersahur. Sekali pagi tadi bangun pukul 6.30! Haha. Bingai betul. Nasib lah hari ni ada meeting kat TPM, boleh lah pergi lambat sikit..:-p

P/S: Haraplah Pretzel tu boleh makan lagi. Kalau tak melayang 15 hinggit aku.

No comments:

Post a Comment