Saturday, May 26, 2018

Kisah AKU n Iftar @ Nouvelle Hotel

Assalamualaikum,

Hujan petang ni, sedap tidur. Tapi mata tak mengantuk pulak. Takpelah, boleh aku taip entri cerita semalam. Seperti yang dirancang, buku program Ramadhan 2018 aku diteruskan lagi dengan sesi iftar bersama rakan-rakan seperjuangan Quatriz. Unlike tahun lepas yang quite slow, untuk tahun ni belum masuk hari kesepuluh. Dah dua undangan iftar aku joined..:-)
Pagi semalam aku kat Batu Caves, lepas solat Jumaat aku terus datang ke TPM. Kalau ikut plan, diorang nak carpool together sekitar jam 6.30 petang ke venue iftar kami. Kalau keluar dari HQ pukul 5 memang takut tak sempat nak sampai on time.
Inilah venue majlis berbuka puasa kami semalam - Nouvelle Hotel. For those yang selalu guna Plaza Tol PLUS Sungai Besi. Mesti takkan missed punya bangunan yang ikonik ni. Huu
Walaupun lokasi hotel ni dengan ofis tak sampai 10 minit. Tapi bila bulan puasa, kena lah gerak awal takut jem. Plan 6.30 konon, last-last nak dekat jam 7 petang baru keluar. Sampai je ngam-ngam dah nak berbuka..:-p
Dengan bayaran RM30 per head, konsep buffet ni basically all you can eat lah. Berbaloi, sebab main course ada banyak pilihan. Belum menyinggah kat side stalls yang disediakan.
Amik gambar dulu before menjamu selera. Ni meja staf lelaki. Please be noted ni bukan official majlis iftar company tau (pernah ke ada? Hii). Kami arrange atas inisiatif sendiri..:-)
Meja staf wanita. Tapi aku pun menumpang dok sini semalam. Huu
Wakil Quatriz HQ (haha) dan juga Reza, our praktikal student.
Zaaba pun nak menyelit kat meja ni jugak. Mungkin sebab table sana diorang dah start main Mobile Legend kot. Huu
Aku ni kalau buffet memang biasanya amik satu round je. Tapi semalam, tiga round jugak. First main course, second makan kambing golek BBQ and last, benda ni lah. Jaga sikit badan tu bro, tak lama lagi nak kahwin dah..:-p
Semalam juga kami ada selitkan farewell party untuk one of our staff, Ima. Resigned for a better opportunity, she will be working with IT AlloyMtd pulak dan akan bertugas di HQ. As for me, takdelah farewell sangat. Silap-silap terjumpa dalam lif nanti. Haha
Sesi farewell speech..:-)
Semua bukan main fokus dengar, si Zaaba tu boleh melayan laksa..:-p
Bergambar kenangan before bergerak semula ke office. Gambar credit to Zaaba.
Sampai ofis sekitar jam 9.30 malam. I made my way back to Sungai Buaya. Apa gila jem malam semalam, nak dekat pukul 11 baru aku sampai rumah. Sana sini accident. Sudahnya sampai je terus tertidur keletihan, bangun tahu-tahu pukul 4.30 pagi. Sahur terus je lah..:-) 

Satu lagi undangan Iftar berjaya aku attend untuk tahun ni. In Sha Allah, Selasa depan pulak dengan bro-bro UiTM. Tapi ni tak sure lagi since ada yang tak respon. No worries, kita tak expect banyak. Kalau ada tu okay, kalau takde pun nak buat macam mana kan? Dengan kawan sekolah dah arrange, family ni belum lagi sebab nak kena tunggu adik balik. Hopefully ada lah.

P/S: Tengah marathon Star Wars: The Clone Wars ni. Layan jugak. Huu

No comments:

Post a Comment