Sunday, April 10, 2016

Kisah AKU n Sesat!

Assalamualaikum,

Eh tak tidur lagi? Mata tak boleh nak pejam, tidur lama sangat pagi tadi. So, sementara nak menunggu Subuh ni, apa kata aku share aktiviti malam semalam. 

First of all, Newcastle kalah lagi semalam, which is shit seperti biasa and now pintu relegation dah boleh nampak seluas-luasnya. Ada baki 7 games left untuk Rafael Benitez salvage apa yang tinggal dalam skuad ni. Honestly, aku tak salahkan dia pun kalau Newcastle terkeluar this season, semuanya salah "Three Stooges" - Mike Ashley, Lee Charnley dan juga Steve McClaren tu. They should accountable for the destruction of Black-White's pride!
Okay, dah tu sembang pasal bola. Bukan korang kenal pun team yang aku support tu..haha. Hari Jumaat lepas sempat bersembahyang di Bandar Sungai Buaya. Lama dah tak solat Jumaat kat surau ni..:-)
Semalam, aku ke Uptown Shah Alam bersama my dad, En. Gani. A quality time between father and son. Bukan selalu keluar jalan-jalan berdua dengan ayah. Sejak menganggur ni mana ada dah pergi balik kerja sama-sama. See, resignation tu menyebabkan masa seorang anak lelaki dan ayah dihancurkan..haha. Tak boleh blah punya statement..:-p
Seawal pukul 8 malam kami dah keluar rumah. Pintu masuk UiTM kat Seksyen 7 ni dari dulu, kini dan selamanya sesak. Dari zaman aku belajar, sampailah nak dekat dua tahun aku tinggalkan UiTM. Dia punya sesak, dari traffic light sampai nak ke simpang pasar malam dekat food-court Flat PKNS tu..haha. 
Mencuci mata sambil membeli sehelai blazer (dah kenapa beli blazer ni..haha) dan seluar slack. Maklumlah, pinggang dah melebar. So, ada lah satu dua seluar yang memang kena decommissioned dan perlu diganti..haha.
Teman ayah makan kat food court Uptown. Aku minum je since ada plan lain lepas tu. But, apa yang best tentang Uptown Shah Alam ni - dari dulu sampai sekarang punyalah ramai awek-awek. Mana taknya, berapa banyak IPT ada kat Shah Alam ni. UiTM, UNISEL, MSU, Politeknik, Kolej PTPL etc. So, memang port baik punya nak cuci mata.
Rompakan berbayar malam tadi, UA Boutique ni memang favourite aku. Asal sampai Uptown Shah Alam, mesti paling-paling pun satu beg diorang ni aku bawak balik. Tak percaya, pergi lah check entri-entri lama aku..:-p
Apa ni? Haa, ni lah nak cerita. Asalnya plan dengan Dolah nak lepak dengan Afiq kat Setia Alam. Simple je plan kami - Dolah akan drive from Sungai Buaya ke Uptown, amik aku kat situ. But, dia kena amik aku before 10 malam, since aku tak nak bagi ayah aku drive lalu Guthrie around that time. Ye lah, ayah pun bukan sihat sangat, plus jalan tu bukan "elok" sangat.
But, si Dolah ni pulak kata dia baru nak gerak pukul 10. Much upset me lah. So, aku pun tukar plan ASAP. Aku akan ke Setia Alam, tunggu diorang kat sana so that ayah boleh balik awal. Aku cadangkan Setia City Mall, but Afiq suggest try pergi rumah dia di Apartment Seri Jati. Takde problem pun nak ke Setia Alam dari Uptown, but nak ke rumah dia tu aku tak tau. Shit happens, GPS kereta jammed , Waze pulak asyik disconnected and finally, I found myself lost entah kemana. Laluan 1210 ni sebenarnya Jalan Meru-Sungai Buloh, nak tembus LATAR from Bandar Coalfield. Sudahnya, aku contact Afiq untuk called off our lepak malam tu since jam pun dah pukul 11.30 PM. Sebab aku fikir kalau sampai pun, berapa lama sangatlah nak lepak sebab bro tu pun pukul 8 pagi dah kena masuk kerja.
Exit highway around 12AM, memang kebulur gila time tu. Sia-sia je aku kosongkan perut semalam..haha. Aku hantar ayah ke rumah dulu, and terus ke Medan Selera. Sampai-sampai je tengok gelap. Gila. Takkan nak berlapar kot. Fuck No! At the end, I had my late dinner kat Salam Sentosa Bukit Beruntung. Sanggup sampai kesana tu nak cari makan..haha. 

Itu lah cerita aku semalam. Entah apa-apa kan? Okay lah, nak main game sekejap sementara tunggu azan ni. Petang ni aku nak ke majlis perkahwinan Ifah kat Puchong. So, better get some good sleep. Jangan terlajak tidur sudah..:-)

No comments:

Post a Comment