Saturday, June 27, 2015

Kisah AKU n New Office!

Assalamualaikum,

Semalam ofis kami berpindah, Letih beb, dah la puasa pastu kena buat kerja pulak tu. Elok-elok John kasi balik pukul 4, last-last settle kemas dalam pukul 5 jugak. Merasa lah bukak puasa dalam kereta semalam buat kali pertama untuk Ramadhan tahun ni..huu. Okay lah, simple je entri pagi ni - new office!
Pagi tu kami kerja macam biasa dari pukul 8.30 sampai 10.30 pagi. 2 jam je, memang 2 je lah faxes out aku semalam. Sejam satu e-mel, cukup lah..haha
Dalam pukul 11, ada briefing from John dan Elly tentang task masing-masing. Since, company pun dah hired mover, so our task semalam pack up je. Ofis baru kami ni dalam building yang sama jugak, tapi different level dan block. The previous office located at Level 17, Block 2A and untuk our new office pulak kat Level 23A, Block 2B Plaza Sentral.
Sempat lah snap Score Board untuk kenangan selama hampir 8 bulan aku bekerja kat ofis ni. Mana satu score aku? Mestilah Fred tu..:-p
Lepas solat Jumaat kami start preparing the "island". Lap meja, set up telephone + PC line and assign meja untuk team members.
Tinggi betul office baru ni. Kat bawah tu Brickfields, bangunan yang tinggi dua bijik tu Ascott dengan Aloft. Yang ada hijau-hijau tu NU Sentral. 
Haa, ni lah sikit view dalam office dari desk aku. The whole left section is for the Business Development department, yang belah kanan (tak nampak dalam gambar) is for Operation and Marketing department. Depan belah kanan yang gelap tu supposedly for Producer and Sponsorship departments as well as the Management's Chamber. 
Ni lah my desk. Simple je. Ada office tray and telephone je. Pasni rasa nak kena bawak divider jugak sebab boss duduk depan aku..huhu

Okay lah, tu lah story pasal pindah ofis ni. Isnin depan jangan salah masuk pulak ofis lama pulak..:-p

P/S: Hari ni nak bukak puasa dengan Afiq and Dolah.

No comments:

Post a Comment