Monday, September 13, 2010

Kisah AKU n Last Day Puasa

What..baru hari ni aku baru nk post ape yang aku buat waktu detik2 terakhir ramadhan 2010 nie..hmm, tak pe la,at least aku sempat la jugak nak tulis dalam blog ni kan..bukan ape,coverage internet kat kampung aku tuwh cam dah mengalahkan line kt hutan amazon pulak..hmm,guys tidak mengapa la kalau begitu, apa kata korang baca story ni..jangan risau,ade picture yg banyak untuk d'tatap..

Baru bangun tido..erm,nak watpe ek hari nie..

Say Hello To My Little Friend..he3x,tagline Tony Montana dalam filem Scarface yang jadi fevret aq..pagi2 lagi aku telah disuruh orang untuk m'renovate sikit teratak kat bawah rumah opah aku nie..


Heh,tengahari dan petang diisi dengan m'bakar lemang opah..maklumlah,pakcik aku yang selalu wat kerja ni x dapat beraya pulak tahun ni..polis la katekan..

Sementara menunggu lemang itu mask dengan complete..marilah kite b'main saidina dulu..diharap ia dapat menghilangkan rasa dahaga yang melampau kat Perak nie..

Sebelum aku membuka puasa buat kali terakhirnya pada ramadhan 2010 nie..aku n pakcik aku,acik pendi merajinkan diri dengan meletakkan pelita di kawasan2 yang strategik di sekeliling compound rumah opah aku..

Buka puasa pun dah..ramadhan pun berlalu pergi..alhamdulillah,aku berjaya menamatkan ia dengan baik..tak tinggal taw..so,malam itu, aku pergi menyalakan pelita yang dipasang petang tadi..setelah semua siap d'pasang..WAHH..menariknye..b'cahaya2 kt semua tempat..semuanya mengikut plan hari tu..so,dats all folks..semoga b'jumpa ramadhan utk tahun2 berikutnya..bye..

No comments:

Post a Comment