Monday, January 2, 2023

Kisah AKU n Fitri's E-Day @ Teluk Intan

Assalamualaikum,

Okay untuk entri pembuka tahun 2023 ini berkisar majlis pertunangan my cousin, Fitri pada tanggal 1 Januari 2023, Ahad di Teluk Intan
Seawal jam 11 pagi kami dah checkout hotel. 
Berkumpul dekat Masjid At-Taqwa, Padang Tembak dulu untuk menunggu ahli-ahli keluarga lain yang join rombongan bertunang ni sebelum terus bertandang kerumah keluarga perempuan.
Sekitar jam 12.30 tengahari, majlis pertunangan dimulakan dengan bacaan doa oleh pihak keluarga perempuan. Ramai jugak kaum kerabat yang hadir from family diorang.
Perbincangan dimulakan dengan Ayah mewakili adik beliau, Cik Din untuk meminang anak perempuan Haji Shariff. Korang tengok si Fariq tu, sibuk je dok situ. Huhu
Antara dulang-dulang hantaran yang dipamerkan.
Kami dihidangkan dengan juadah lauk pauk yang disediakan before pulang ke Rawang. Bila fikir balik dah macam majlis nikah pulak tadi. Meriahnya lain macam. Bukan apa, sebab aku dulu simple je penuh kesederhanaan..:-)
Macam biasalah kena bagi anak dara sorang ni makan. 
Budak ni tak habis-habis mintak refill air coklat. Sedap sangat tu, tapi memang time aku rasa tak macam air coklat lain. Lupa pulak nak tanya tuan rumah tadi. Huhu
Sesi bergambar sebelum majlis bersurai. 
Alhamdulillah, settle majlis. Meh la aku share gambar si Fitri dengan tunang dia, Anis. Dah besar dah budak ni, dulu ingat lagi main Gameboy dengan dia time balik kampung.
Aku bersama sepupu-sepupu. Yang belah kiri tu Fitri, yang sorang lagi tu Rizal. Diorang berdua ni sebaya dengan adik aku si Faris tu. Fitri dah nak kahwin, Ijai pulak dah kahwin tahun lepas. Yang si adik ni katanya nak menghantar rombongan jugak, tapi bila tanya detail tak bagitau pulak. Haha
Balik ke Rawang dalam pukul 3 petang, lalu jalan lama sampai Slim River masuk highway. Jalan pun elok tak jem.
Sampai rumah dalam jam 4.30 petang. Lemau bhai bawak kereta petang-petang ni. Bukan driver lemau, yang penumpang pun sama. Ayah sampai sambung tidur kat rumah aku lagi ngantuk punya pasal. Haha
Malam lepas Maghrib, aku dan family ke Bukit Sentosa. Rutin biasa untuk start minggu baru, restock barang dapur, tuang minyak kereta dan of course, quick dinner. Semalam kami ke restoran Jamal, wife nak makan nasi kandar Mamu katanya. Aku pun on je lah. 
Stress budak ni, asyik tengok mak ayah makan nasi kandar sehari dua ni. Haha
On the way balik rumah, jem pulak kat highway. Ada accident dekat exit Bandar Sungai Buaya. Kalau tau aku lalu jalan dalam je. Pfft

Jadi itu sahajalah cerita entri pagi ni. Tahniah kepada Fitri atas majlis pertunangan. Semoga ikatan yang dibina berkekalan hingga ke jinjang pelamin. Amin In Sha Allah.

P/S: Draw pulak Newcastle semalam. Sayang betul sebab City pun draw. Kalau menang dah boleh pintas diorang untuk tempat nombor dua. Tapi takpelah, team pun main baik semalam cuma takde luck nak menang je.

No comments:

Post a Comment