Sunday, May 5, 2019

Kisah AKU n New Office!

Assalamualaikum,

Hari last dapat makan siang nampaknya hari ni. Esok dah nak start berpuasa kita semua. Cuaca kat luar bukan main panas lagi. Ujian semua tu. Huhu. Okay, entri petang ni aku nak berkongsi sikit cerita minggu di pejabat.
As the title suggested, minggu ni staf-staf pengurusan Quatriz RFID Fitment Center Operation & Tag Production Division akhirnya mendapat sebuah bilik untuk dijadikan sebagai pejabat rasmi kami di TPM ni. Aku, ditempatkan bersama bos Izuwan dan juga rakan sejawat, Zaaba dan Hazim dalam bilik ni setelah hampir enam bulan jadi gelandangan. Haha
Semalam sementara tunggu Ija sempatlah aku bernarsis sikit kat workstation baru ni. Yang paling penting detailed map kat belakang tu. Sesuai lah untuk aku yang in charge bagi business expansion ni.
Duduk tepi tingkap. At least sempatlah nampak lori clamper TPM lalu..:-)
Itu je lah cerita pejabat baru kami. Hee. Okay sekarang nak story sikit aktiviti yang aku dan cik isteri buat untuk minggu terakhir bulan Syaaban ni.
After office hour wife, macam biasa kami terus menuju pulang ke rumah. Elok je keluar Tol Duta, tiba-tiba je rasa cam nak berdating sekejap dengan isteri tersayang ni, maklumlah pasni dah masuk Ramadhan. So, aku pun drive ke AEON Anggun @ Rawang. Itu je lah mall yang ada pun kat sini. Huu
Sampai je, we had our lunch di Spices of Penang. They have some decent food here, memang fully recommended lah untuk korang yang datang berkunjung kat mall ni. Rambang mata nak pilih makan apa semalam..:-)
You jangan lah pandang I macam tu, nanti tergoda camna? :-p
Lepas makan, sempatlah window shopping jap. Nak survey barang-barang persiapan dan juga harga. Macam biasalah, aku ni before nak keluar large sum of money kenalah buat budget tabling dulu. Hihi
Haa, yang merchandise hat ni pun nak kena masuk dalam budget jugak. Maklumlah, semalam kan 4 Mei (May The Fourth). It's Star Wars Day!
Around 4pm, kami berdua bergerak pulang ke rumah. Malam tu ada cerita lagi tau. Nak tahu apa? Stay tuned lah kat sini ye. Sikit jam lagi aku update. Till then, take care semua..:-)

P/S: Semalam Newcastle kalah melawan dengan Liverpool. Tapi cukup tak puas hati dengan match official. Macam haram je. Kalau setakat nak bagi Liverpool tu champion, baik tak payah letak referee lah gila! Apa-apapun, tahniah kepada our boys yang berjaya memberi tentangan hebat kat skuad Kulup. Haha

No comments:

Post a Comment