Sunday, May 12, 2019

Kisah AKU n Ramadhan 2019 - Wk1

Assalamualaikum

Okay, hari ni nak story sikit pengalaman berpuasa untuk minggu pertama Ramadhan 2019 ni. Aku sekarang ni berada di Serkam, first time puasa kat rumah mentua ni. Huhu.
Tahun ni first time aku balik on-time. Sharp 4.30 petang konfirm dah clock out. Tapi tulah ada dua destinasi lagi, pick up wife kat Bukit Jalil then bergerak ke Bangsar untuk amik adik pulak. Sudahnya menempuh jem jugak.
Gerak 4.30 petang, sampai rumah kalau bernasib baik pukul 6.15. Kalau jem menggila mau sampai jam 6.45. Pishang lah wei lagi tiga minggu camni. Wuu
Ni cerita Rabu lepas, adik dah balik dulu due to miscommunication. Aku dengan Ija decided nak gerak dari Bukit Jalil jam 6.45. Ngam sampai R&R Rawang masuk waktu berbuka. Tengok kedai semua penuh orang beratur, sudahnya iftar kat A&W lah gamaknya. At least dapat pekena Float yang marvelous ni..:-)
Minggu ni kat office memang busy. In fact lagi sibuk dari time before puasa dulu. Ada ORT, tender clarification, site visit. Kesian Myvi aku tu berjalan aje kerjanya..:-(
Every Friday pulak memang aku lepak kat office since Ija kerja Sabtu. Kebetulan memang banyak kerja yang nak kena settle after major shakedown last week.
Bukak puasa air kosong je sementara menunggu bro Afiq sampai.
Minggu ni bro Dolah ada datang jugak, tapi agak lewat. So kitorang tidur dulu before keluar sahur seawal jam 3 pagi. Cam biasa ngeteh sambil menyembang, pukul 5 baru order nasik..:-)
Lepas amik Ija, around 1.20 petang kami terus shoot ke Melaka. Sampai sekitar jam 3.30. Nasib jalan pun okay, cuma panas sikit cuaca.

Okaylah, dah malam ni. Esok awal pagi nak gerak balik KL. Terus ke office lah nampaknya, maybe gerak lepas Sahur kot. Sampai awal, boleh tidur dalam kereta dulu. Huu

P/S: Malam ni last match EPL Newcastle lawan Fulham. Let's end the league with better rank. Howay The Lads!

No comments:

Post a Comment