Tuesday, November 6, 2018

Kisah AKU n Get Well Soon, Mike 2.0

Assalamualaikum,

Lemau pulak rasanya, esok dah masuk kerja pulak.  Walaupun counting days ni, tanggungjawab dipejabat jangan dilupakan. Karang bini dapat, kerja pulak hilang. Haha. Okaylah nak story sikit cerita hari ni. As the title suggested, my nephew Mike warded lagi (title pun 2.0) atas demam panas. Orang kata baby ni jangan dibiarkan je bila demam, tu yang hantar jugak hospital. Check kot ada yang serius ke.
Seawal jam 11 pagi lagi aku dah ke Subang Jaya Medical Center ditemani mak dan ayah. Along dan Syazwan memang bermalam kat sana. First time aku masuk hospital ni. Maaf lah kalau agak jakun sikit..:-p
Single room penuh, kena tunggu queue baru dapat kata Along. Musim cuti ni memang ramai budak yang sakit. Tapi bilik diorang ni pun dah macam single room jugak sebab takde orang pun kat katil sebelah.
Ni lah budaknya, kesian tengok demam.
Sorry tau Acik Ferdi datang tak bawak apa pun. Takpelah kan, janji datang tengok anak buah kesayangan ni. Huu
Mak dan ayah bersama cucu kesayangan. Si Mikail tu pun bukan main suka lagi bila dapat jumpa opah dan atuk..:-)
Baby tua..Haha
Ready untuk keluar makan.
Makan dalam area hospital ni jugak. Macam aku cakap tadi, kat sini lain sikit. Banyak fasiliti yang ada, restoran pun banyak contohnya DOME, The Chicken Rice Shop, Subway, Starbucks, 1901 Hot Dog. Tu baru restoran, convenient store yang ada pun bukan calang-calang - Family Mart, MyNews..:-)
Pekena The Chicken Rice Shop, kat sini je yang ada benda Mikail boleh makan pun.
Aku ni sebenarnya tak tau pun nak makan apa kat sini. Tu yang dok lama menelaah menu ni. Haha
Singgah Family Mart, ni pun first time masuk. Memang ketinggalan betul, tu lah yang aku tau 7-E je..:-p
Wauu, dah lama aku tak minum susu pisang ni. Kalau nak tau, ni lah minuman ruji aku time kat Korea dulu. Belilah sekotak buat lepas rindu.
Perghh, sebijik beb. Rasa pisang dia memang menggamit kenangan lepak dekat Sungai Han sambil makan potato pizza dulu. Huhu
Sekitar jam 5.15 petang, aku dan ayah balik meninggalkan mak untuk menjaga Mikail malam ni dengan Along, since Syazwan kena balik PD awal pagi esok.
Sampai Bukit Beruntung jam 6.30 petang, nak book bilik hotel untuk rakan-rakan UiTM yang bakal menghadiri majlis di Rawang. Maklumlah, si Yat tu kat pengapit aku. Kena bagi layanan istimewa sikit..:-)

Itu je lah cerita untuk malam ni. Aku nervous sebenarnya ni. Haha. Lagi 3 hari beb!

P/S: Newcastle akhirnya mencatatkan kemenangan pertama menentang Watford, courtesy to Ayoze Perez' sublime header. Howay The Lads!

No comments:

Post a Comment