Sunday, August 13, 2017

Kisah AKU n Busy Week!

Assalamualaikum,

Sorry lah lewat update malam ni. Baru lepas tengok EPL tadi. Maklumlah, first time team aku main dalam liga ni setelah satu season menyorok dalam gua. Huu. Okaylah nak cerita sikit aktiviti minggu ni di pejabat. Banyak episod suka duka, nak tahu? Jom lah baca.
Its tender week! Ada dua tender nak kena submit minggu lepas and unluckily for me, it's back to back submission dimana tender pertama kena hantar Rabu, while another one hari Khamis. Memang aku berkampung kat TPM lah tiga hari tu.
Macam biasalah, barang-barang keperluan plus stok Nescafe + Maggi untuk membekal tenaga berpanjangan. Huhu
Start bertugas menyiapkan dokumen-dokumen bermula pukul 10 hari Selasa, wrap the job sekitar jam 10 pagi Rabu. Dengan tak tidurnya, restless. Bayangkanlah betapa lesunya aku nak menghadap satu lagi submission. 
Nasib baik technical partner kami yang volunteer untuk submit ke SSM, so dapatlah aku tidur sekejap. Lepas lunch terus bersiap untuk preparation tender kedua. Alhamdulillah, jam 10 malam berjaya wrap the job. On the way balik singgah KFC, memang kebulur gua hari tu. Haha. 
Ni pulak cerita Jumaat lepas. As mentioned before our Financial Controller already tendered her resignation bulan lepas. Staf-staf kat HQ including me dah pun buat quick farewell party kat Sunway Putra hari tu. Yang hat ni pulak kami buat secara besar-besaran dengan kehadiran bos-bos sekali.
The venue located di Secret Recipe, Wisma Standard Chartered yang terletak di Bukit Jalil. Kebetulan Jumaat lepas kami ada operation meeting, memang elok sangatlah ramai staf yang ada with exception our technical staffs yang scattered all over the highways..:-)
Ni je lah satu-satu gambar yang aku terinterframed time farewell party tu. Haha
Secret Recipe Fried Rice With Mexican Grilled Chicken. Memang power! 
Fuyoo, dapat kek Secret Recipe tu! Malangnya aku tak makan kek. So, you guys can enjoy my portion. Huhu
Penyampaian gift oleh CEO kami, En. Zainul kepada Kak Ain as a token of appreciation kepada khidmat beliau kepada syarikat.

So, itu lah cerita di pejabat minggu ni. Macam-macam cerita ada, dari steadfast commitment yang ditunjukkan team CPD sepanjang 3 hari kami bertungkus lumus menyiapkan tender, sampailah ke farewell party. Okaylah, aku nak update satu lagi entri ni. Nak tahu pasal apa, baca nanti eh. Huu

No comments:

Post a Comment