Sunday, June 4, 2017

Kisah AKU n Iftar @ Mohd Chan Bukit Beruntung

Assalamualaikum,

Sejuk je rasanya pagi Ramadhan yang kesembilan ni. Nak kata hujan lepas sahur tadi, takde pulak. Tapi yang pasti memang sedap tidur balik lepas Subuh. Hee. Alright, simple je entri pagi ni. Nak story sikit pengisian minggu pertama Ramadhan aku. Seperti yang aku mentioned dalam previous entry, so far aku dah bahagikan pengisian minggu-minggu yang ada dalam bulan ini kepada tiga. Yang pertama bersama family, kedua dengan rakan-rakan seperjuangan di UiTM dan yang terakhir sekali with my Bros Sungai Buaya ni.
Seperti yang dirancang, semalam merupakan turn bersama keluarga yang tersayang. Kat mana lagi restoran yang highly recommended by me kalau bukan di Restoran Mohd Chan Bukit Beruntung ni. Ini merupakan visit kali keempat aku kesini sejak tahun lepas. 
Seawal jam 2 petang lagi aku dah call diorang for table reservation. So, kami sampai je makanan semua dah terhidang. Hampeh betul, elok nama aku Farid jadi Hariz pulak. Haha
Ada orang tu merajuk semalam. Chill lah, benda kecik pun nak bergaduh mulut.
Along ada semalam since suami dia, Syazwan tengah outstation sepanjang minggu lepas. Yelah, duduk sensorang kat estet tu macam-macam boleh jadi..:-)
Huh, ada pun budak ni. Dah kena paksa baru nak balik. Haha. Ni merupakan first visit bro Faris dekat restoran ni..:-p
Ni lah antara juadah berbuka kami semalam - Siakap Goreng 3 Rasa, Lemon Chicken, Shanghai Dumpling..
ada Broccoli Scallop, Butter Prawn dan juga Seafood Tomyam berserta satu jug Fresh Orange. Siot je pakcik sebelah tu dok tengok meja kitorang. Mana taknya, sampai-sampai dah ada makanan. Tu lah, lain kali telefon tu jangan guna buat main FB je, boleh jugak guna untuk reserve table. Planning dear uncle, planning. Haha
Start less and slow. Bismillah..:-)
Order the famous Homemade Chicken Roll for appetizer. Sedap ni, siap tapau satu lagi bawak balik.
This is our family habit bila makan luar. Bersihkan meja, kumpulkan pinggan, cawan in one place while asingkan sisa makanan yang ada. Kata mak, tak salah nak tolong diorang daripada biarkan meja bersepah. This is the height of ethics yang patut kita terapkan dalam kehidupan seharian..:-)
Housing loan ada problem sikit - Bank tak boleh nak commit to 90%. Diorang cuma boleh release 60% je. Aku pun tak faham lah macam mana Bankers tu kira cost of living aku sampai RM 500 seminggu. Pala bana dia lah! Aku seminggu RM 300 pun tak cecah siap boleh cover petrol, TnGo, makan minum lagi. Bila ditanya, kata sistem yang compute. Haish, nampaknya delay lagi lah planning aku nak berumah ni. 

That's the wrap of today's entry. Selamat berpuasa aku ucapkan kepada visitors yang sudi menyinggah. Semoga puasa kita hari ini diisi dengan amalan ibadah yang diterimaNya. In Sha Allah.

No comments:

Post a Comment