Sunday, January 1, 2017

Kisah AKU n 2017 Resolution

Assalamualaikum 2017,

Syukur dipanjatkan kepada Allah, Tuhan Maha Pencipta atas limpah kurniaNya kita masih dapat bernafas dimuka bumi ini untuk memasuki tahun 2017. Tahun 2016 sememangnya banyak memberi episod suka dan duka kepada aku. Seperti kebiasaan tahun baru, kita mestilah berani meletakkan azam sebagai pengukur kejayaan kita untuk hidup didalam dunia yang penuh pancaroba ini. Sudah tentu, aku juga mempunyai a set of resolution yang akan diguna pakai untuk mengukur kemampuan untuk tahun 2017 ini.

Blog: 2017 merupakan tahun ketujuh aku berkecimpung didalam dunia blogging ni. In Sha Allah, aku akan terus menaip dan berkongsi pengalaman dan juga pandangan aku yang kemudiannya boleh digunakan untuk kejayaan bersama..-)

Kerjaya: Since aku pun masih baru bersama AlloyMtd, aku tak mengharapkan anything exaggerated like promotion etc. Cuma when the time comes untuk appraisal, I hope boleh lah dapat increment untuk gaji yang sedia ada. Huhu

Aset: Kira-kira pun dah dibuat, by Q2 tahun ni. In Sha Allah aku nak beli rumah..:-)

Family: Niatnya nak menjadi anak yang soleh kepada kedua ibu bapa. Maybe boleh consider untuk go for a quick vacation tahun ni.

Certificate Last year ada satu professional cert. Tahun ni kalau boleh pun nak enroll untuk satu lagi cert. Harap-harap bos approve lah..:-p

Haa, tu je lah azam tahun baru aku. Memang idea remained the same setiap tahun cuma content yang sekarang ni besar tanggungjawabnya. Kalau dulu tang aset just nak kumpul saving. Kali ni we speak about rumah, kereta. It need a lot of commitment. But, after all. Azam baru kalau buat takde cabaran. Bukanlah azam namanya. Ia sepatutnya dibuat to challenge yourself. Sama ada ready ke tidak nak sahut.

So guys, itu lah dia list challenge aku tahun ni. Doakan aku berjaya menempuhi semua ini dan dipermudahkan oleh Allah. Amin Ya Rabbal Al Amin.

No comments:

Post a Comment