Thursday, May 26, 2016

Kisah AKU n Alhamdulillah

Assalamualaikum,

Last Wednesday, I had an interview session with Malpro Industri. Malpro? Company apa tu Farid? For anyone yang menetap sekitar Rawang, you guys should know this company and it's iconic building tepi main road Sungai Choh tu. Ianya merupakan sebuah syarikat Bumiputera berprestasi tinggi yang heavily involved didalam supplying and mass manufacturing of commercial furniture.
And, just this Monday. Aku ke sana sekali lagi for my second interview session with Dato' CEO. Siap pakai blazer beb! haha. Sebagai seorang yang menetap di Bandar Sungai Buaya for almost 20 years, I know this figure very well, even his daughter satu kelas dengan aku masa sekolah rendah dulu. Sebenarnya bukan interview sangat hari tu, more to dengar cerita beliau membangunkan syarikat ni from scratch, ada lah penerangan mengenai role and job scope aku dalam syarikat dan juga sedikit nasihat hidup..:-p
And guess what, I managed to aced the interview and straightly being accepted untuk bekerja disitu. Alhamdulillah syukur. Akhirnya dapat jugak kerja. At least raya ada duit..hehe
This will be my new office. Just 5 KM and approximately 10 minutes from home. Best beb, tak payah susah-susah nak keluar pukul 6.30 pagi, tidur dalam kereta segala bagai..haha. As you guys can see, the left wing is the administration/HR, marketing and R&D office. Kat atas tu management's chamber. Right wing is the showroom, meeting and conference room, pantry etc. At the back of the building, is our manufacturing plant.

Tak sabar nak mencurahkan khidmat dan bakti aku, especially untuk syarikat Bumiputera seperti Malpro ini. Semoga perjuangan aku untuk membangunkan ekonomi bangsa dan agamaku ini dirahmati Allah. Amin Ya Rabbal Al Amin.

Wish me luck guys!

P/S: Pasni tak boleh lah nak layan Hawaii Five O pukul 9.30 pagi..huu

No comments:

Post a Comment