Sunday, August 30, 2015

Kisah AKU n A Night at Space U8

Assalamualaikum,

Malam ni ingat nak story sikit tentang aktiviti aku semalam. Nak dijadikan cerita, time aku melalui minggu teruk yang lepas, ada dua orang trusted friend yang aku call untuk sesi kaunseling tak berbayar..huu. Yang pertama ialah Afiq Azham, my bestie sejak 2002 and the other one is Joe, kawan UiTM since 2010. Yang dengan Afiq tu malam Ahad lepas aku dah sembang dengan dia, yang si Joe ni pulak baru semalam dapat jumpa.
Pagi semalam aku bawak Myvi ni pergi servis kat Sungai Choh, 2 jam jugak lah tercongok kat service center tu..:-)
Dalam pukul 2 aku bergerak dari Rawang ke Shah Alam, sampai kira-kira pukul 3 petang. Ingatkan sampai je diorang dah siap, rupa-rupanya baru otw ke Rawang pergi pick up kawan rumah kat sana. So tertidurlah aku dalam kereta ni sampailah pukul 4.30 petang.
Diorang sampai around 5, sampai je kami minum kat Khalifah sambil sembang kosong, mostly pasal kenangan zaman belajar dulu. Plus, perkembangan kawan-kawan seperjuangan yang lain. Singgah early dinner kat Murni Discovery Shah Alam dan sambung bersembang..haha, banyak benor sembangnya..:-p
Semalam kami ke Space U8 je, situated at Bukit Jelutong. Dekat je dengan tempat aku praktikal dulu. Sempatlah tunjuk HQ Orogenic tu kat diorang..:-)
Tapi sayangnya mall ni lengang semacam, tarikan yang ada kat sini mungkin heavily relied kat MBO Cinema dan juga Highway Karaoke. But apa-apapun, interior design untuk surau dalam mall ni memang cantik.
Haa, ni lah komrad-komrad yang sudi meluangkan masa dengan aku semalam. Sepatutnya kami berlima, tapi Helmy ada kat Johor, while Pok Jad pulak balik Kelantan. Jarang dapat gather berlima since timing tak mengizinkan.
Aktiviti pertama kami bermula sekitar pukul 9 malam. Aktiviti wajib time belajar, dan juga aktiviti wajib lepas habis belajar..huu. Nasib baiklah kawan-kawan yang aku ada, baik from Sungai Buaya dan juga kat Shah Alam ni memang layan karok. Nak ajak family, memang berkurun jugaklah..:-p
Sejam je semalam sebab our next aktiviti dijadualkan bermula pukul 10. Dapatlah sorang 3-4 lagu, tentang karaoke center yang semalam ni. Harga memang okay, AV pun takde masalah sangat cuma mic kadang-kadang slow, lagu tak berapa update tapi banyak jugak pilihan. Still tak boleh beat Rawang..hehe
Tengok movie Sinister 2 kat MBO Cinema. Serius cerita paling gampang pernah aku tengok. Langsung tak seram, dah lah boring. Buat habis duit je, nasib baik pakai kad MBO at least dapat point..hihi
Dalam pukul 12 kami bergerak meninggalkan Bukit Jelutong. Since dah lewat, diorang ajak lah tumpang tidur but aku rasa nak balik. Memang puas lah dengar cerita and horror situation yang diorang describe kalau aku berkeras jugak nak balik malam tu. Lagi-lagi bila dengar aku plan nak guna Guthrie.. Cibai betul, haha
Berkat keazaman yang jitu serta keberanian yang tinggi, akhirnya aku berjaya sampai ke Sungai Buaya dalam pukul 12.50 malam tanpa gangguan entiti asing, huu. Tapi memang seriau jugak drive sorang-sorang kat Guthrie tu.

So, itu lah kisah ringkas aku minggu ni. Malam ni ingat nak bawak adik beradik pergi dinner sama-samalah. Since hidup pun yang ada family and kawan je, ada lah masa terluang sikit untuk mereka-mereka ni.

No comments:

Post a Comment