Saturday, March 28, 2015

Kisah AKU n Rafiq's Wedding

Assalamualaikum,
Petang tadi aku menghadiri majlis perkahwinan sepupu aku, Rafiq. Bertempat di Dewan Awam Bukit Sentosa, Rawang. Dia merupakan sepupu pertama belah ayah aku yang selamat disatukan bersama pasangan pilihannya. So, since ni yang first, agak excited jugak nak hadir sekali.
Yang pergi tadi mak ayah, along dan juga aku. Faris tak dapat nak join sebab ada program kat Matrik Gopeng tu..memanjang aje ada programnya budak ni. :-p
Tak join pun berarak, jadi jurugambar tak bertauliah sepanjang majlis tadi..:-)
Ketibaan masuk Raja Sehari ke dalam Dewan.
Eh, macam kenal je? Sempat lagi buat pandang kamera tu..haha
Sedikit suasana ketika majlis sedang berlangsung. Ramai jugak lah yang datang tadi, mungkin ramai kawan kot si Rafiq ni. Aku nanti tak tahu lah, kawan pun tak ramai..:-)
Dengar-dengar Insya Allah akhir tahun ni, my sis akan bertunang dengan Mr. S.. Semoga dipermudahkan. Amin
Pengantin bersanding diatas pelamin yang bertemakan biru putih. Macam kaler company aku pulak tadi..huhu
Buat rakan-rakan berbangsa bukan Melayu, ni namanya makan beradab.
Tuan dengan Puan bila lagi nak sambut menantu ni?
Orang kata tang interview lah paling segan bila majlis kahwin ni. Lagi-lagi dapat emcee yang tanya soalan gila-gila..huu
Apa saja lah disembangnya?
Dalam pukul 3 kami berangkat meninggalkan dewan, followed by other families from belah lelaki.
Menutup entri petang ni, tahniah kepada Rafiq dan pasangannya, Nabilah. Semoga rumah tangga korang bertahan sampai ke akhir hayat, dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah, dan juga dimurahkan rezeki. Amin, Insya Allah. 

P/S: Sempat cakap tadi kat Rafiq: "Ready tonight bro?" Lol..haha

No comments:

Post a Comment