Thursday, January 1, 2015

Kisah AKU n 2015 Resolution

Assalamualaikum 2015!

Alhamdulillah masih diberi peluang bernafas lagi oleh Allah, Tuhan Maha Pencipta sekalian alam. Aku panjatkan syukur diatas nikmat kehidupan dan rezeki yang dilimpahkanNya. Tahun 2014 telahpun pergi meninggalkan diari hidupku dengan kisah suka dan duka.

Azam 2014 mencatatkan success rate sebanyak 95%, yang 5% tu still considered as failed walaupun bukanlah objektif utama. So, since yang failed tu pun aku malas nak heret lagi, tahun ni aku decide untuk remove kan ia dari senarai resolution. Untuk tahun ni, ada penambahan dan juga ada pengurangan, sebab aku pun sekarang ni dah bekerja, bukan student lagi - memang ada slight alteration dalam Azam 2015 aku kali ni.
  1. Blog - Tahun ni dah masuk 5 tahun aku jadi blogger. Akan ku pertahankan blog ni sampai ke akhir hayat ku..huhu
  2. Kerjaya - By the end of this year, aku nak gaji bersih dalam lingkungan RM 3000 - RM3500. Hell Yeah!! Tak campur komisyen apa-apa, elaun dan sebagainya. Increase in seniority level pun mungkin boleh jadi one of mission dalam kerjaya ni.
  3. Aset - Nak ada kereta yang bayar deposit, monthly installment etc. pakai duit sendiri..:-) Raya tahun ni Insya Allah nak balik kampung drive my own car..huu. Rumah mungkin boleh queue dulu.
  4. Family - Bukan nak buat family sendiri tau...hee. Kat sini azam aku untuk berbakti untuk keluarga aku terutamanya mak dan ayah. Mungkin bawak pergi bercuti, umrah etc.
  5. Certificate - Plan nak amik certificate dalam Project Management pulak, maybe CAPM, PMP ataupun PRINCE. Depends on budget.
So guys, that's my resolution untuk tahun 2015 ni. Lain kan kali ni, of course lah sebab hala tuju hidup aku pun dah berubah daripada seorang student ke seorang employee. Semoga list-list ni diberkati Allah dan dipermudahkan perjalanannya. Amin.

2 comments:

  1. InsyaAllah... Semoga dipermudahkan oleh Allah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin. Semoga azam dan penghijrahan awak pun dipermudahkan jalan nya juga..:-)

      Delete