Sunday, December 22, 2013

Kisah AKU n SMF - The End

Assalamualaikum semua, nak update lagi ni. Boleh tak?? Huu, kalau korang tak bagi pun, aku nak update jugak..Ok lah, ni entri lama tau - sepatutnya aku nak update bulan lepas..haha, lama kan?? Well, seperti yang korang tau, sepanjang aku belajar kat FSPPP ni, hampir separuh hidup aku didedikasi kan kat sebuah organisasi yang dinamakan Sekretariat Mahasiswa Fakulti.
Tanggungjawab aku sebagai SMF bermula dengan perlantikan aku sebagai EXCO Penempatan & Non Resident pada bulan September 2012, waktu tu aku menuntut sebagai seorang siswa semester ketiga.
Sepanjang jadi SMF, aku tak pernah buat program. Ada je 2-3 proposal aku yang dah siap, but atas kekangan masa dan juga pertindihan dengan program lain - aku pun simpan je lah program-program tu.. Mana taknya, program budak-budak tu lagi mantap kan, aku punya ni biasa-biasa je..huk
But, sebagai EXCO NR, aku berjaya membawa masuk pengaruh Primasiswa (Unit Pengurusan NR) didalam fakulti dengan taklimat wajib UPNR yang nampaknya telah dijalankan 2 semester berturut-turut didalam Majlis Perjumpaan Bersama Dekan setelah meeting aku bersama JPNR dan UPNR pada awal semester 3. Aku rasa, ni lah pencapaian aku yang paling jelas pun dalam SMF. Kalau ikutkan semester-semester sebelumnya, takde pun taklimat from UPNR.
Untuk EXCO NR yang baru, aku tinggalkan pamphlet, borang, buku panduan NR. Fail pulak dah update dengan dokumen program yang lepas. Boleh lah kalau nak refer apa-apa yang patut. Yang buku log tu takde lah aku tinggal, itu diari okay (diari lah sangat)..huu
Yang bestnya jadi SMF ni, dapat akses guna bilik gerakan. Kalau takde kelas boleh buat kerja dalam ni, takpun tidur..huu. Ada satu masa tu, aku dengan Joe siap main pingpong lagi..haha
Ini lah bakal pengganti kami - TUNAS SMF dan juga Special Task Committee. In Sya Allah diorang ni yang akan menerajui kepimpinan SMF di Kampus Seremban 3. 
So, dengan PRK MPP yang berlangsung pada 27 November yang lepas. Maka, SMF 2012-2013 pun telah dibubarkan. Tak dinafikan, ianya merupakan hadiah hari jadi yang tak akan dapat aku lupakan. Walaupun dah bubar, tapi kenangan sepanjang bergelar pemimpin pelajar ialah kenangan yang paling indah dalam hidup aku.
Terima Kasih SMF atas kenangan ini. Sekarang ni dah jadi student biasa balik, takde bilik SMF dah, takde program untuk difikir. Yang ada cuma study dan juga kehidupan santai bersama kawan-kawan yang lain. At last, huu

No comments:

Post a Comment