Sunday, September 3, 2023

Kisah AKU n Fun Time @ The Kids Playground Encorp Strand Mall

Assalamualaikum,

Pagi ni aku nak berkongsi aktiviti hujung minggu yang aku spend bersama wife dan anak-anak. Ikut plan asal nak Tropicana Gardens, tapi wife kata ada sebuah playground yang agak spacious di shopping mall berdekatan iaitu Encorp Strand Mall. Aku pun okay je nak ke sana, sebab dah lama tak pergi. Rasanya last aku melawat mall ni time bujang dulu bila ada meeting dengan client yang officenya located at Encorp Strand Garden. Kami sampai dalam jam 4 petang.

Seperti jangkaan aku, mall ni quite gloomy jugak. Banyak kedai tak bukak, tak tahulah dah permanently closed or masih lagi dalam mood Merdeka. Haha

Destinasi pertama kami sudah tentulah playground yang wife mentioned earlier - The Kids Playground. Memang besar, cuma pengunjung pun ramai. So, cramp jugak semalam. Since dah sampai, kita masuk je lah. Kat sini ada menyediakan pelbagai jenis permainan such as mesin arked, funfair games dan juga inflatable playground.

Anak-anak main arked game dulu.

Then melompat-lompat di trampolin.

Beralih ke game funfair.

Rehat jap, sementara tengok Fariq main dengan new friends.

Seronok abang kita ni main pusing-pusing. Aku yang tengok pulak pening..:-p

Finally, baru lah kita main inflatable playground ni. Tengok pun orang dah kurang, mula-mula masuk ni lah kawasan paling ramai.

Jam 6.30 petang baru lah kami end our activity dekat sini. Untuk dinner, aku memang dah ada tempat nak pergi and it's located near TTDI, which is less than 10km from Encorp.

We had our dinner here, at Serambi Cafe & Restaurant.

An indeed, a very cosy restaurant sesuai untuk those yang suka menjamu selera sambil bersantai-santai.

Their speciality are Malaysian' East-Coast cuisine, khususnya negeri Kelantan since family owner berasal dari Negeri Cik Siti Wan Kembang ni. Malam tadi aku order Daging Salai Masak Lemak Cili Api while cik wife pulak order the signature Ayam Percik Putih Kelantan. 

Eh dengan siapa tu bro? Haa yang tu lah owner, Tn Fathi. Beliau ni sebenarnya merupakan kenalan time aku bekerja di Quatriz dulu. Ada lah a few times buat tender dan business proposal untuk KKR dengan team dia dulu. Just before Covid, tak silap aku dia resigned dan buat katering service yang dinamakan "Dapur Kunyit" and just this year opened his first restaurant yang dinamakan Serambi Cafe ni. Sempatlah bergambar kenangan before pulang kerumah..:-)

Dalam jam 8 malam, kami pun bergerak pulang ke Rawang and ended our weekend activity..:-)

Okaylah, aku nak tidur. Geram pulak tengok Newcastle main malam ni, dah kena tiga bijik dengan Brighton. Entah siapa yang salah, ku tak tahu~ Haha, cibai boleh keluar lagu Thomas Arya pulak. Pfft

No comments:

Post a Comment