Friday, December 31, 2021

Kisah AKU n Memories 2021

 Assalamualaikum,

Malam hari terakhir tahun 2021 ni as usual I'm sharing with you guys one of compulsory entry bagi blog ni. Sebuah closing entry describing memories dan juga some of key highlight yang terjadi kat diri aku pada tahun 2021 ni. Dalam entri ni ada jugak aku masukkan komentar bagi azam 2021 yang telah diletak early year. Nak jugak tengok berjaya dicapai atau tak. Okaylah, jom kita selak sikit entri penutup untuk tahun 2021 aku. 

January
Fariq's 1st Graduation di Taska Ibu Manal. Adalah celebration sikit dekat Merrybrown..:-)

February
Nothing

March

Hari pertama lapor diri di office Touch 'n Go semula after sekian lama bekerja dari rumah. Tapi time ni on rotation basis.
Tanggal 20 Mac 2021 merupakan work anniversary pertama aku di sini.

April
Dinner menyambut Ramadhan bersama family di Yahala @ Ampang.
Ramadhan didalam suasana Covid-19, memang lain dari yang lain. Tapi untuk tahun ni dapat jugak kita menunaikan solat Terawih di surau dan masjid

May

2 Mei - hari lahir blog Diarimcbride yang kesebelas!
Melawat UiTM dan juga FSPPP setelah hampir 4 tahun. Last aku datang sini time lepak Shah Alam dengan Joe dan Yat, rasanya around tahun 2017.
Minor renovation rumah siap betul-betul dua hari sebelum Raya. Huhu
Raya pertama bersama isteri dan anak tersayang. Nasib baiklah rumah mak ayah satu Taman, dapatjugak beraya bersama.

June
Nothing

July
14 Julai 2021 merupakan hari lahir Fariq Ilham yang kedua, sambutan secara sederhana di rumah sahaja

Raya Aidiladha ketiga with my small family, juga dirumah..:-)
Both of us dah complete vaccinated pada bulan Julai ini.

August
Nothing

September
Nothing

October
Takeover akhirnya berjaya. Well done Newcastle United, the richest club in the world!
Selamat Hari Lahir ke 24 to my beloved wife, sambutan simple di AEON Rawang
Akhirnya, dapat jugak bawak family balik kampung di Melaka. Ni time cuti Maulidur Rasul, berkesempatan melawat Pantai Siring di Serkam Pantai.
Revisit MTD setelah hampir 2 tahun meninggalkan my ex-company ni. Rindu bhai, pak guard pun ada yang still ingat aku kerja sana. Haha. Datang sebab nak ambil lawn bowls set aku ni

November
Cuti Deepavali di Melaka. 
Short vacation bersama my family di Cherating..:-)
10 November 2021 was our third anniversary.
26 November 2021 merupakan hari lahir aku yang ke 29, disambut dengan penuh aktiviti di Setia City Mall

December
Bersantai di rumah Along di Port Dickson, banyak aktiviti yang kami buat selama dua hari tu. Ada lawn bowls tournament, BBQ, karok, mandi kolam etc.

. Okay, jom tengok azam tahun lepas. Tercapai ke tak?
  1. BlogAlhamdulillah, tahun 2021 merupakan tahun kesebelas aku dalam industri blogging ni. Tahun ni total post ada peningkatan drastik dari tahun 2020, mostly supported by episodes of mini-series aku. Haha
  2. Kerjaya: 2021 merupakan tahun kedua aku di Touch 'n Go. How to say, what a rough year. 
  3. FamilyTahun ni memang banyak masa spend with family. Vacation at Cherating, hangout di PD, Raya dan birthday celebration together. Pendek kata, memang banyaklah memori tahun ni dengan keluarga.
            Dari 3 azam yang aku set, aku nak simpulkan yang azam tahun 2021 aku ni mostly tercapai considering hardship time MCO and what not. Apa-apapun thank you very much for all the memories untuk  tahun 2021 ni and of course I'm expecting 2022 yang nak datang esok ni bakal menjanjikan lebih banyak peluang yang lagi baik. Amin In sha Allah.

            No comments:

            Post a Comment