Tuesday, June 23, 2020

Kisah AKU n Ibrahim's Solemnization @ Sg Buloh

Assalamualaikum,

Entri kedua nampaknya hari ni, awat aktif pulak update blog ni? Biasanya sendu je. Dah ada cerita tu mestilah jari ni rajin nak menaip. 
Okay, nak story sikitlah cerita pasal hari penting untuk abang ipar aku, Ibrahim. Sabtu lepas, tanggal 20 Jun 2020 merupakan hari pernikahan dia bersama gadis pilhannya di kediaman keluarga pengantin perempuan di Sungai Buloh. Memang ngam sangatlah, tak jauh sangat dari rumah aku. Kami bergerak dari Sungai Buaya sekitar jam 11 pagi. 
Sampai dalam pukul 11.30, kedalam jugak rumah diorang ni. Ingatkan tepi highway je. Since kami yang paling awal, kena lah tunggu ahli keluarga yang lain. Plannya berkumpul dekat surau dalam kawasan perumahan tu before bergerak ke rumah pengantin.
12pm - majlis bermula. Nampaknya pengantin lelaki sabar menunggu bakal isteri didepan bilik..:-p
Dulang hantaran yang simple, sesuai dengan majlis hari itu.
Budak ni takut jumpa orang ramai hari tu. Apa lah Fariq ni, dengan tok nenek pun takut. Takpelah, dah berapa bulan tak balik kampung Serkam kan, biasalah tu takut-takut lagi.
Upacara akad nikah diwalikan oleh abang pengantin perempuan, bersaksikan dua orang saksi untuk memenuhi syarat wajib rukun nikah Islam.
Sesi membatalkan wudhuk oleh kedua-dua pengantin yang telah selamat bergelar suami isteri.
Potong kek kahwin lah pulak. Senyum lah sikit Baim..:-p
Pengantin yang diraikan bersama ibu dan ayah mertuaku. Ohh lupa pulak nak inform, abang ipar aku ni kahwin dengan wanita berketurunan Pakistan tau. Tu yang muka ala-ala Asia Selatan tu. Huu
Adik beradik pengantin lelaki pun tak nak ketinggalan bergambar dengan ipar baru mereka. Tiada dalam gambar: Hawa, sebab tak datang. Haha
Macam biasalah, bro pun nak jugak bergambar kenangan dihari besar dua orang ni..:-)
Raja Sehari bergambar bersama tetamu yang hadir dari ahli keluarga terdekat.
Makan time. Lauk-lauk Pakistan bhai. Memang kena lah dengan tekak aku yang suka lepak Mamak ni. Ada Briyani Ayam Kashmir, Kari Kambing dan juga Rendang Daging (haa, yang ni makanan Melayu lah)
Haha, kesian. Yang ni tak lalu makan katanya. Tak kena dengan tekak..:-p
Tepat jam 2 petang, majlis bersurai dengan sempurna. Budak ni dah nak balik baru start friendly dengan orang.
Nak pergi mana ni ayah? Balik lah apa lagi. Dah-dah, pergi duduk dengan ibu kat belakang. Fariq kecik lagi nak teman ayah drive kat depan ni..:-)
Before balik Melaka, family Ija singgah rumah kami dulu untuk berehat. Sempat menyinggah beli kuih muih buat minum petang.
Malam pulak setelah hampir 108 hari tanpa EPL, akhirnya it's back. Sebagai penyokong Newcastle United, tentunya berbaur perasaan nak menunggu takeover Pak Arab yang still tergantung. Apa-apapun let's enjoy malam gemilang kita dengan membantai Sheffield 3-0 hasil jaringan ASM, Ritchie dan Joelinton. Howay The Lads!

Okay, that's the wrap untuk entri kedua pada hari ini. Tahniah kepada Ibrahim dan pasangan diatas ikatan yang dibina. Semoga ianya kekal hingga ke akhir hayat dan juga dikurniakan zuriat yang Soleh dan Solehah. Amin In Sha Allah.

P/S: Esok Newcastle vs Manchester City didalam pertembungan Quarter Final FA Cup. Let's win this boys!

No comments:

Post a Comment