Sunday, November 3, 2019

Kisah AKU n 1000th

Assalamualaikum,

Apa benda yang 1000 tu Farid? Haa, untuk quick entry petang ni. Suka aku nak berkongsi kegembiraan yang blog ni dah mencapai entri yang ke 1000. Huu. Tepuk tangan sikit lah guys. Kemon lah..:-)

Tak sangka blog yang aku buat kira -kira sepuluh tahun yang lepas ni dah mencapai feat yang quite remarkable jugak. 1000 entri dalam masa sembilan tahun setengah, lebih kurang 90+ entri setahun. 

Tak sangka hobi sekadar suka-suka ni, bagi a lot of impak yang besar dalam hidup aku. Contohnya, wife aku sekarang kenal dari blog ni lah. Katanya, time tu tengah survey nak sambung course apa after SPM. Dulu kalau nak ngorat, blog ni lah main peranan nak menjual diri. Haha

Tu belum cerita beberapa strangers yang datang melawat blog ni untuk collect info pasal Law foundation dan degree Science Admin yang akhirnya decided untuk menyambung pelajaran dalam kos-kos tu dan jadi junior-junior aku. Adalah jasa sikit kan blog ni kat orang lain. Huu

10 years back, time blogging ni tengah hot. Ada a few kenalan mintak ajarkan cara nak buat blog etc. Tapi aku dah remind yang this hobby require passion. Sibuk mana sekalipun, blog mesti kena update. Sekali tak update, memang jadi habit last-last terkuburlah blog korang tu..:-)

Sekarang ni, blogging activity quite slow jugak. Maybe sebab dah berkeluarga dan dah jadi bapak orang. Haha. Tapi, untuk memastikan blog ni terus berpenghuni. Aku akan make sure every month tu ada lah sikit entri untuk dikongsi. 

Apa-apapun , Happy 1000th entry to Diari McBride. Next anniversary will be 2 May 2020. Ada apa time tu? Tunggu nanti lah..:-)

P/S: Newcastle menang semalam lawan West Ham thanks to goal from Clark, Fernandez dan Shelvey. HWTL!

No comments:

Post a Comment