Monday, September 2, 2019

Kisah AKU n Welcome Home, Baby

Assalamualaikum,

Selamat Hari Merdeka yang ke 62 dan juga Salam Maal Hijrah aku ucapkan kepada semua rakyat Malaysia dan umat Islam di seluruh dunia. Petang ni aku nak share cerita hujung minggu bersama my little family. Ija dan Fariq dah hampir sebulan duduk kat Melaka, so minggu ni aku bawak diorang balik rumah kami di Sungai Buaya.
Seawal jam 5.30 pagi hari Sabtu aku dah bergerak dari office ke Serkam. Asal nak gerak balik malam tu jugak, tapi jem merata kat KL ni. Maklumlah, malam ambang Merdeka. Sudahnya tidur dulu kat office.
Sampai Serkam dalam pukul 7.30 pagi. Si kecik ni tidur lagi, aku pun menyambung tidur jugak. Haha. Lamanya tak jumpa kesayangan ayah ni. Makin bulat tengok, sedangkan baru je seminggu tak jumpa..:-)
Kesayangan ni lagi lah rindu. Takpe, minggu ni kita balik Rawang eh.
Kalau ikut plan nak balik Sabtu tu jugak, tapi dah sampai pun 8 pagi. Apa pulak mertua kata nanti, tu yang stay satu malam lagi..:-)
Ahad. Dalam jam 10 pagi. Kami bertiga pun memulakan perjalanan pulang kerumah.
Selfie dulu baby, pandang tempat lain pulak budak kecik ni..:-p
Penuh kereta bai. Baru anak sorang. Haha
Singgah jap kat Lay-By Senawang beli lite lunch untuk wife..:-) 
Home sweet home. Sampai rumah around 1pm. Sejak anak bini duduk Melaka, aku pun jarang stay kat rumah ni. Banyak lepak rumah ayah je. Haha

Itu je lah cerita petang ni. Dengan diorang dah balik rumah, maka bermula lah the real fatherhood bagi aku. Selama ni duduk sorang tidur terjaga lagi, pasni tak tahulah Jon. Haha. Hopefully si Fariq ni jenis tidur malam..:-p

P/S: Newcastle draw dengan Watford, sabtu lepas thanks to leveler from our superb wall, Fabian Schar. Oaylah tu, dah collect 3 point after 4 games.

No comments:

Post a Comment