Sunday, December 2, 2018

Kisah AKU n Uptown Love

Assalamualaikum,

Malam ni rasanya elok menaip beberapa entri hasil dari aktiviti yang aku spend bersama wife dan family. Kita mula dulu dengan cerita malam hari Jumaat. Bukan cerita malam Jumaat tau. Jangan silap pulak. Huhu
Minggu ni dah start bekerja after cuti panjang. Awal minggu ni meluangkan masa melawat beberapa Fitment Center berhampiran TPM. Maklumlah, dah lama tak tunjuk muka depan staf-staf ni. Karang jadi bahan mengata pulak. Haha
Petang Jumaat tu melawat PETRON Bandar Sri Permaisuri untuk new site opening next week. Lama menyembang dengan station manager kat situ, tau-tau dah pukul 6 petang. Memang mendapatlah jem nak balik ke TPM.
Oleh sebab wife aku kerja Sabtu minggu ni, memang aku dah minta dia tidur dekat rumah company while aku pulak macam biasalah kat office. Huu. Tapi malam tu we planned to dating for a while. Lepas Isya aku pick up Ija then terus menuju ke Shah Alam.
Date kat Uptown Shah Alam je. Port lepak dan mencuci mata zaman study kat UiTM dulu. Hii. Tapi laa ni bawak wife pulak. Biar dia rasa sikit suasana bershopping kat Uptown, asyik nak pergi mall je..:-p
Sampai sekitar jam 9.30 malam, makan dulu dekat Mama Gee. Apa benda muka ceria sangat tu? Huu
Coconut Shake paling pelik katanya. Tapi memang betul pun, lain sikit dari yang biasa minum before this. Entah resepi dari pulau mana diorang rembat tah..:-p
Shopping time. Aku cakap terus terang kat wife. Most of barang-barang aku macam baju kerja, seluar, jersi etc. memang banyak beli kat Uptown je. Kat sini boleh dapat murah, plus still boleh bargain kalau beli with quantity. Choice pun banyak..:-)
Cik isteri ni tak biasa katanya berjalan-jalan kat tempat camni. Tapi malam tu tengok dia boleh lah adapt dengan environment Uptown ni. Huhu. 
Oit, pencabulan. Hahaha
Before balik melayan satu dua lagu yang dinyanyikan oleh Busker yang memeriahkan Uptown Shah Alam pada malam itu,.:-)
Sampai office dalam jam 11.30 malam, si Zaaba ni ada lagi tengah buat Tag production. Dia push bagi habis malam tu sebab tak nak datang office weekend. Ada lah jugak kawan menyembang malam tu.
Pagi Sabtu aku pun bekerja sementara nak menunggu Ija habis office hour sampai jam 1 petang. Buat ORT prep untuk empat new site minggu depan - SHELL Damansara Damai, SHELL Puchong Permai dan juga PETRON Bandar Sri Permaisuri dan ENKAI Alam Damai.
Malam tu layan bola AFF Malaysia lawan Thailand. Draw pulak. Okay lah tu boys, nanti kat Rajamangala jangan lobos pulak defend tu. Elok dah main semalam, cuma finishing kena tajam sikit. In Sha Allah boleh menang..:-)

Baiklah, habis satu cerita malam ni. Jom proceed menaip second entry pulak.

P/S: Newcastle kalah 3-0 dengan West Ham semalam. Habis dah winning run. Takpelah, takde luck lah tu.

No comments:

Post a Comment