Sunday, October 8, 2017

Kisah AKU n The Foreigner @ Space U8

Assalamualaikum,

Lama dah tak update blog ni. Rasanya dah masuk 2 minggu kan since last entri Krabi Trip tu. Memang busy seminggu dua dekat office, hujung minggu pun duduk rumah berehat je. Tak buat apa pun cuma spend time menghabiskan list cerita hantu yang aku saved dekat my favourite Arkib Angker Negara, Seramlicious dan Pensel Studio di Facebook. Huu
Sebenarnya aku dihantar bertugas kat Bukit Jalil since 2 minggu lepas lagi untuk sebuah tender yang agak besar untuk kami. Dah nama pun besar, memang perlukan preparation yang awal as compared to previous tender yang kami bid selama ni. Kalau kerja kat TPM ni harapan lah nak balik on time sebab confirmed jalan jammed punya all the way from Bukit Jalil to Jalan Duta. So, sudahnya hari-hari lah aku balik pukul 10 malam. Nasib baik bos pun okay bagi aku masuk kerja lewat sikit.
Jumaat lepas baru aku sempat singgah HQ AlloyMtd untuk oversee preparation dokumen disini. Yang paling kelakar uncle parking tu ingat aku dah resign sebab petak parking aku kosong nak dekat 2 minggu. Haha. Submission tender ni 16 Oktober, jadi aku ada tempoh seminggu lagi bertugas dekat TPM before everything will revert to normal. No wake up pukul 8 dah pasni. Haha
So ceritanya Jumaat tu aku balik on-time, so sampai Sungai Buaya pun eloklah pukul 6.30. Tergerak hati nak roger bro-bro. Plannya ingat nak release tension sikit after 2 minggu berhempas pulak kerja. Plus, mood pun agak swing lately. Elok sangatlah pergi berhibur tenangkan fikiran. Pukul 9.30 aku pick up Afiq yang kebetulan balik awal hari tu. Plannya nak ke Shah Alam melawat si Dolah tu yang dah start semester baru di UNISEL.
As being planned, kami bertiga bertemu di Space U8, Bukit Jelutong. Yelah, takkan aku nak meredah masuk Seksyen 7 semata-mata nak pickup Wak Dol tu. Better dia yang drive sendiri kesini. Kami nak balik nanti pun senang..:-)
Penangan tender - serabai beb! Rambut panjang, misai tak trim. Baju pun main tangkap muat je. Haha. 
Since masing-masing sampai pun nak dekat pukul 10.30, plus Afiq pun kerja shift pagi esoknya. Kami decided to tengok wayang je. Aktiviti karok kami carry forward ke minggu depan. Haha, carry forward acik kau! :-p
Si Dodol tu dah tengok Kingsman which upset us. Sembang hari tu nak tengok sama-sama. Selalu dah kena dengan bro ni, Fast Furious 8 pun sama jugak dulu. Henet betul. Sudahnya kami layan The Foreigner which is awesome jugak. Filem lakonan Jackie Chan memang tak pernah mengecewakan. Padat dengan aksi walaupun JC dah tak selincah dulu, kena lah dengan role dia dalam cerita ni sebagai a 60 years old ex-US Spec Force. Cerita ni memang best dengan jalan cerita yang senang dihadam. Berlatar belakangkan isu penyatuan Northern Ireland didalam United Kingdom, ianya mengisahkan Quan (JC) yang ingin membalas dendam atas kematian anak dia didalam satu insiden pengeboman oleh separatist group (UDI). Untuk sesiapa yang minat cerita Jackie macam aku, memang highly recommended lah..:-)
Movie habis around 1 AM. Singgah Al-Ali mengeteh dulu. Dah lama tak kumpul bertiga, rasanya last before aku ke Krabi. Banyak benda kami sembang, punyalah leka tau-tau dah nak dekat pukul 3. Aku dan Afiq made our way to Rawang dan sampai rumah jam 3.30 pagi. 

So, hilang ke tension kau tu? Ada lah sikit. Bagi aku karok lagi efektif kalau bab stress management ni. Haha

No comments:

Post a Comment