Monday, January 1, 2024

Kisah AKU n 2024 Resolution

Assalamualaikum 2024,

Syukur dipanjatkan kepada Allah, Tuhan Semesta Alam diatas limpah kurniaNya yang masih memberikan kita peluang untuk hidup dimuka bumi ini dan merasai tahun baru 2024. As usual, sebuah list of azam haruslah kita tetapkan untuk mengukur kejayaan kita pada tahun ini. Of course, aku sendiri telah mengeluarkan a set of resolution yang akan digunakan as a benchmark demi mencapai kejayaan berpanjangan.

Blog: Mei 2024 ni merupakan tahun keempat-belas aku berblogging. Huhu, tak sangka kan dah 14 tahun blog ni aktif. Semoga aku terus ada selera nak sharing cerita-cerita yang memberikan faedah untuk pembaca-pembaca yang sudi hadir melawat. Target 55 entries untuk tahun ni.

Kerjaya: Mac 2024 bakal menjadi tahun keempat aku di Touch 'n Go. Tahun pertama dan kedua aku dapat increment dan bonus. Tahun ketiga I earned my promotion. Untuk tahun ni of course lah kita eyeing for another good bonus plus increment. Performance tahun 2023 pun nampaknya OK, harapnya adalah something to reward our hard-work tahun lepas. Also aku berharap jugak agar the current flexibility dan hybrid arrangement ni berterusan.

Family: Tahun ni hopefully dimurahkan rezeki supaya dapat membalas jasa mak ayah yang banyak membantu aku selama ini. How to repay? Of course lah dengan sentiasa alert dengan keiinginan mereka dan juga another cuti-cuti Malaysia kami, tahun lepas tak dapat nak organize. Menjadi abang yang baik untuk adik-beradik dan loving husband untuk Ija serta abah yang awesome untuk Fariq Ilham dan juga Iman Nur Syahadah.

Sudah tentunya menjadi hamba Allah yang sentiasa bersyukur dan mencari peluang untuk menambah baik apa yang kurang.

Haa, itulah azam aku untuk tahun 2024 ni. Semuanya nampak sama kan dari tahun sebelumnya? Yang membezakannya ialah tanggungjawab mengetuai keluarga kecil aku ni. Doakan aku berjaya mengharungi semua ini dan dipermudahkan oleh Allah. Amin Ya Rabbal Al Amin.

No comments:

Post a Comment