Saturday, September 19, 2020

Kisah AKU n Welcome Back EPL!

 Assalamualaikum,

Ni sebenarnya cerita minggu lepas tau, tak dan nak update minggu ni. Busy gila kat office, hari-hari balik jam 9 malam nak menyiapkan report Board EXCO. Okaylah, title pun dah clear kan. Ya, welcome back to the most weird football league in the world - English Premier League. 

Cam biasa let's start dengan story di office. Minggu ni aku secara rasminya menjalankan tugas as Deputy Floor Warden dekat Level 12 ni. Ingatkan ada lah dapat elaun tambahan ke, rupanya dapat lanyard baru ni je. Huhu. 

Ahad lepas, jam 3 pagi merupakan game pertama Newcastle untuk season EPL 2020 - 2021. Seperti tahun-tahun sebelumnya, aku memang tak pernah missed tengok first match.

Untuk game pertama Newcastle menentang West Ham di tempat lawan, Stadium London. At the early stage of the match, memang boring sikit. Dalam game ni jugak, ada empat debutants yang beraksi - striker Callum Wilson, goalkeeper Matt Gillespie, midfielder Jeff Hendrick dan defender Jamaal Lewis.

Final score: West Ham 0 - Newcastle 2. Memang terbaik chorr, first game menang. Main away pulak tu. Nak lagi boekk, gol-gol dijaringkan oleh two of our new player, Wilson dan Hendrick.

Happy guy. Huhu. Muka tahan mengantuk sebenarnya tu. Nasib baiklah esoknya cuti, bolehlah nak menyambung tidur.

Since entri ni pun cerita pasal Newcastle, ni aku nak share line-up yang aku berjaya kumpulkan dalam Dream League Soccer 2020. Berjaya jugak collect the real first eleven Newcastle United dalam game ni. Tapi still ada a few player yang aku still tengah tunggu dalam transfer market such as Ritchie, Wilson, Fraser etc.

500 game bhai, semata-mata nak kumpulkan player-player in one banner. As expected, bila aku restart ni memang payah sikit since takde star player macam dulu. But still winning rate maintained above 70%

Adam Armstrong merupakan player dari our Academy, in real life pun sama jugak cuma sekarang ni dia dah berhijrah ke Blackburn. Dekat game ni, he is our leading top scorer with 185 goals scored in 15 seasons. Not bad for injury prone player like him. That's why appearance dia tak banyak pun.

Until semalam dalam game ke 501 aku, Andy Carrol meledak hatrik sekaligus memintas Armstrong as all time top scorer Newcastle with 187 goals.

Itu je lah cerita pagi ni, jap lagi aku nak keluar beli barang dapur sikit. Ingat nak keluar sorang je, cari barang terus balik rumah. Cut cost sikit. Haha

P/S: Macam cibai lah bebudak ni, gua dah buat proposal tu nak mintak review pun payah. Camni baik tak payah buat business.

No comments:

Post a Comment